کنگاور- ایرنا- رییس اداره جهاد کشاورزی کنگاور گفت: چهار مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی این شهرستان پس از هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی به مساحت ۲ هزار مترمربع طبق قانون حفظ کاربری قلع و قمع شد.

محمد خزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این ساخت و سازها در روستاهای "قره گزلو سفلی"، "نهر الدوله" و "اکبر آباد" با دستور مقام قضایی و در قالب احکام قطعی و تبصره ۲ ماده ۱۰ قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: باید با استفاده از ظرفیت ها و امکانات مدرن بهره وری زمین های کشاورزی را افزایش داد و در جهت حفاظت از آن و جلوگیری از ساخت و ساز و ویلاسازی که تخریب این اراضی را در پی دارد از امکانات لازم استفاده شود.

خزایی تاکید کرد: شهروندان هرگونه تغییر کاربری در زمین های کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سودجویی ‏برخی افراد و تخریب زمین های کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است جلوگیری شود.‏

وی یادآورشد: در شهرستان کنگاور رصد دقیق و هوشمند در خصوص هرگونه اقدام به تغییر کاربری انجام می‌شود و با اقدامات و برنامه‌هایی که منجر به آسیب به زمین های کشاورزی شود برخورد قانونی به دنبال دارد.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۸۰ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.

کنگاور حدود ۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی و سه هزار هکتار باغات دارد و در زمین های آبی، بیشتر کشت‌ها مربوط به کلزا، گندم، یونجه، جو و چغندر است.