بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی از اجرا و اصلاح ۱۷ کیلومتر شبکه توزیع و انتقال آب در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.

رضا عطایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این میزان چهار کیلومتر در روستاهای بام و صفی آباد و ۱۳ کیلومتر در شهر غلامان رازوجرگلان اجرا شده است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب در بام و صفی آباد ۸۰۰ متر اصلاح خط انتقال و شبکه توزیع روستای «گپز» و «قرجه بایر»، همچنین اصلاح یکهزار و ۵۰۰ متر از خط انتقال روستای نیاب را انجام داد که مانع از هدر رفت آب در این بخش و رفع مشکل کم آبی حدود ۵۰۰ نفر از ساکنان این مناطق شد.

عطایی ادامه داد: بهسازی چشمه، توسعه گالری چاه، همچنین اصلاح ۲ هزار و ۳۰۰ متر خط انتقال چشمه روستای «فتح آباد» و نصب مخزن ۲۰ مترمکعبی در روستای «عنبرآباد» بام و صفی آباد از دیگر اقدامات این شرکت برای تسهیل در روند آبرسانی پایدار به مناطق روستایی بوده است.

وی با اشاره به احداث مخزن شهر صفی آباد، گفت: ساخت این مخزن و تکمیل چاه شماره ۲ این شهر با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برای خدمات رسانی هر چه بهتر به شهروندان در دست ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: با اقدامات شرکت آب و فاضلاب در گذر از تابستان ۱۴۰۳، جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر از اهالی روستاهای بام و صفی آباد از نعمت آب پایدار بهره مند شدند.

هزینه ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی برای مدیریت آب

عطایی با اشاره به اقدامات شرکت آبف و فاضلاب خراسان شمالی برای مدیریت منابع آبی در رازو جرگلان گفت: برای جلوگیری از هدر رفت آب و مدیریت منابع آبی در شهر غلامان بیش ۱۳ کیلومتر شبکه توزیع آب اصلاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی افزود: تعداد ۴۱۹ فقره انشعاب آب و ۱۲۰ عدد کنتور خانگی نیز در راستای مدیریت مصرف و رفاه حال مشترکان در این مدت نوسازی و تعویض شد.

عطایی با اشاره به وقوع سیلاب های بهاره در این شهر عنوان کرد: تعداد سه حلقه چاه که به دلیل سیلاب از مدار خارج شده بود، لایروبی و در مدار بهره برداری قرار گرفت.

وی در ادامه از کف شکنی چاه شماره چهار این شهر با دبی سه لیتر بر ثانیه خبر داد و اظهار کرد: بازسازی چشمه «قمشلی» و اصلاح خط لوله به طول ۲۰۰ متر از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان در شهر مرزی غلامان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی یادآور شد: این اقدامات با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای بهره‌مندی ۲ هزار و ۹۰۰ نفر هزینه شده است.

خراسان شمالی دارای ۲ هزار و ۷۶۰ کیلومتر خط انتقال و ۴ هزار و ۷۰۵ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب است.