شهرقدس - ایرنا - فرماندار شهرقدس گفت: نیروهای فراجا، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، پلیس امنیت غرب استان تهران و دیگر عوامل نسبت به اجرای طرح ضربتی شناسایی و بازگشت اتباع غیرمجاز در این شهرستان اقدام کردند که منجر به جمع‌آوری تعدادی از این افراد شد.

به گزارش ایرنا، وحید گلی کانی روز پنجشنبه در نشست اجرای این طرح اظهار داشت: حضور اتباع کشورهای خارجی در جمهوری اسلامی ایران بایستی مطابق قانون و ضوابط مرتبط انجام شود اما افرادی هستند که از طریق مجاری غیرقانونی و خارج از نظام مهاجرت پذیری که در قالب گذرنامه و اسناد مرتبط تعریف شده، نسبت به حضور در کشور اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضور غیرقانونی اتباع باعث ایجاد چالش‌هایی در نظام سیاست‌گذاری شده است، افزود: یکی از سیاست‌ها دولت چهاردهم و به تبع مقامات فرادستی، شناسایی و بازگشت اتباع غیر مجاز است که اجرای این نوع طرح‌ها نیز در این راستا خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیش از اجرای طرح جمع‌آوری، عوامل انتظامی و دیگر ارگان‌ها نسبت به شناسایی اماکن محل اقامت این افراد اقدام‌ کردند، همچنین از طریق سامانه‌های در اختیار نسبت به شناسایی و نوع اقامت آن‌ها فعالیت و مقدمات بازگشت اتباع غیرمجاز نیز فراهم می‌شود.

گلی‌کانی یادآور شد: واحدهای صنعتی، کارگاه‌های تولیدی و صنوف مختلف از به کارگیری اتباع غیرمجاز خودداری کنند و در غیر این صورت در چارچوب قانون برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت، همچنین جمع‌آوری کودکان کار اتباع و متکدیان پاکستانی نیز صورت گیرد.

شهرقدس با جمعیتی بیشتر از ٣١۵ هزار نفر یکی از شهرستان‌های استان تهران است و در غرب پایتخت و همسایگی استان البرز قرار دارد.