سمنان - ایرنا - رییس حوزه علمیه خواهران کشور گفت: طبق مقالات و تحقیقات، دشمنان با عرضه محصولات تراریخته عقیم‌سازی نسل‌ها را در ایران دنبال می‌کنند و باید در این زمینه هوشیار عمل کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل روز پنجشنبه در همایش ملی «جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» در زمینه امنیت غذایی و بحران جمعیت در سالن همایش اداره کل حفظ‌ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان افزود: بازدارندگی در مقابل برنامه‌های دشمنان، وظیفه اسلامی در مواجهه با مخاصمان به ویژه در موضوع جنگ بیولوژیکی دنیای جدید است.

رییس حوزه علمیه خواهران کشور تاکید کرد: فرزندآوری و درنظر گرفتن بسته‌های حمایتی برای ترغیب به فرزندآوری مورد توجه جامعه باشد.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود بانوان در حوزه اندیشه و اتخاذ قواعد در دنیای مدرن فعلی بیش از پیش نقش‌آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان با ترفندهای مختلف به دنبال ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و در این شرایط هوشمندی، آگاهی و بصیرت لازمه مقابله با بدخواهان است.

رییس حوزه علمیه خواهران کشور ادامه داد: ما در جنگ نابرابر قرار داریم و دشمنان با روش‌های مختلف از جمله جنگ بیولوژیکی و تهدید امنیت غذایی رسیدن به اهداف شوم خود را دنبال می‌کنند و در این شرایط باید وارد عمل شد و دشمن را بازبداریم و بترسانیم.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم، اظهار کرد: ترساندن از راهبردهای اساسی در بازداشتن دشمن است. یکی از مسایلی که دشمنان را در رسیدن اهداف شومشان باز می‌دارد، عملکرد خوب نیروهای نظامی و قدرت دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رییس حوزه علمیه خواهران کشور با اشاره به روایت بزرگان، اظهار کرد: اگر فردی معتاد به انجام جرمی شد، برای حذف جرم باید مقابله به مثل کرد.

اصلاح سبک زندگی شاخص مهم در مقابله با جنگ بیولوژیکی

دبیر علمی همایش ملی «جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» در زمینه امنیت غذایی و بحران جمعیت در سمنان گفت: امنیت غذایی از مولفه‌های مورد توجه در قرآن کریم است.

مریم آقایی بجستانی تاکید کرد: طبق مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش ملی «جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» آگاه‌سازی، فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف محصولات ارگانیک و اصلاح سبک زندگی از راهکارهای موثر در مقابله با جنگ بیولوژیکی در زمینه امنیت غذایی است.

وی اضافه کرد: حکمرانی در عرصه آب و خاک با هدف تامین امنیت غذایی یک ضرورت است که باید مورد توجه قرار بگیرد. کاهش آثار تغییرات اقلیمی و هماهنگی بین بخشی از موارد موثر در تامین امنیت غذایی است که نباید از آن غافل شد.

دبیر علمی همایش ملی «جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» در زمینه امنیت غذایی و بحران جمعیت در سمنان گفت: طبق سند چشم‌انداز تامین غذایی امید می‌رود تا سال ۱۴۱۱ تمام مولفه‌های این سند محقق شود.

به گزارش ایرنا، دبیرخانه دایمی همایش ملی و بین‌المللی جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها در سمنان است.

مقاله هایی از استان‌های مختلف از جمله تهران، قم، سمنان، آذربایجان شرقی، یزد و خوزستان به دومین همایش ملی جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها ارایه شده بود.