مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران همراه با رعد و برق و احتمال برف،تگرگ و کولاک بویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی همراه با وزش باد شدید خسارت زا مناطق مختلف این استان را امروز و فردا (جمعه) مناطق مختلف فرا می گیرد.

آیدا فاروقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت مه آلودگی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در رفت و آمد جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روند کاهش دمای هوا در استان خراسان رضوی تا صبح شنبه هفته آینده ادامه دارد، عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، دمای هوای مشهد بین ۱۲ تا ۹ درجه در نوسان بوده که بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۴ درجه و کمینه دمای هوای این شهر به هفت درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: خوشاب با کمینه دمای هوای چهار درجه سلسیوس و سبزوار با بیشینه دمای هوای ۳۱ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

فاروقی ادامه داد: در این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ سبزوار با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت بوده است.

وی بیان کرد: همچنین در شبانه روز گذشته از ۳۵ ایستگاه هواشناسی در خراسان رضوی، ۱۲ ایستگاه بارندگی داشته اند که بیشترین مربوط به فریمان با ۱۱ میلیمتر بوده است.