تبریز- ایرنا- سه قلوهای تبریزی در رشته های عکاسی، زیست شناسی سلولی - مولکولی و مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور این شهر پذیرفته شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ثنا مرادی در رشته عکاسی، صبا مرادی در رشته زیست شناسی سلولی مولکولی و سما مرادی در رشته مترجمی انگلیسی دانشگاه پیام نور متولد ۱۳۸۲ در مرکز تبریز پذیرفته شدند.

سما مرادی خواهر بزرگتر و دانشجوی مترجمی انگلیسی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هر کدام علایق مختلفی داشتیم بر این اساس هر کدام نیز رشته متفاوتی را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب و در دانشگاه پیام نور تبریز قبول شدیم.

وی افزود: البته در دوره دبیرستان هر سه در رشته علوم تجربی همکلاس بودیم و در یک ردیف درس می خواندیم و تحصیل می کردیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون در شهر جدید سهند زندگی می کنند، افزود: هر سه خواهر سه قلو با کمک خدا و در صورت قبولی تا مقطع دکتری ادامه تحصیل خواهیم داد.

ثنا مرادی خواهر وسطی و دانشجوی رشته عکاسی که ۲ دقیقه از خواهر اول کوچکتر است، نیز به ایرنا گفت: همیشه رقابت بین سه خواهر به آن معنا وجود نداشته و بیشتر با صمیمیت، همفکری و همکاری تحصیل و مسایل را به پیش بردیم.

وی ادامه داد: با علاقه به عکاسی رشته خود را انتخاب کرده ام و در آینده آتلیه عکاسی افتتاح می کنم.

صبا مرادی هم که نیم ساعت از خواهر اول کوچکتر است، نیز به ایرنا اظهار کرد: بیشتر از روی علاقه و شناخت رشته سلولی و مولکولی را انتخاب کردم و در آینده کارشناسی ارشد را در رشته ژنتیک ادامه خواهم داد تا آزمایشگاه برای خود داشته باشم.

وی اضافه کرد: با اینکه رشته های مختلف برای تحصیل در دانشگاه انتخاب کردیم ولی در مسایل شخصی و زندگی هرگز با یکدیگر اختلاف نداریم.

به گزارش ایرنا، دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی دارای ۱۳۴ رشته کارشناسی، ۳۴ رشته کارشناسی ارشد و ۲ رشته دکتری است و ۲۵ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.

این دانشگاه با ۱۰ هزار و ۴۶۵ نفر پذیرفته شده در مقطع کارشناسی نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد دانشجو داشته است.

به گزارش ایرنا، در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، ۵۰ هزار و ۱۱۴ داوطلب در آذربایجان‌شرقی رقابت کردند که ۳۰ هزار و ۷۸۶ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۳۲۸ نفر پسر بودند.