بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی خوسف گفت: عامل آتش سوزی عمدی خودروی پژو ۴۰۵ یک شهروند در این شهرستان دستگیر شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری پلیس، سرهنگ سیدرضا حسینی روز پنجشنبه اظهار کرد: در پی وقوع آتش‌سوزی یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در یکی از خیابان‌های سطح شهر خوسف، بررسی موضوع و دستگیری عامل این آتش‌سوزی در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در بررسی‌ها و تحقیقات میدانی انجام شده مشخص شد آتش سوزی به صورت عمده بوده که ماموران با اقدامات پلیسی عامل دخیل در این آتش سوزی را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خوسف افزود: متهم در ابتدا منکر جرم شده ولی با مشاهده ادله و مستندات به‌ناچار لب به اعتراف گشوده و علت و انگیزه خود را اختلافات شخصی عنوان کرده است.

وی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد عنوان کرد: حفظ نظم و امنیت خط قرمز پلیس است و افرادی که بخواهند آن را خدشه‌دار کنند با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

کشف پنج میلیارد ریال تجهیزات پزشکی قاچاق در قاینات

فرمانده انتظامی قاینات گفت: بیش از ۵۵۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی و بهداشتی قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ علیرضا فولادی اظهار کرد: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا مأموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی به یک دستگاه کامیونت مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از کامیونت، ۵۵۰ قلم کالا و تجهیزات پزشکی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی اقلام کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بیش از پنج میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی قاینات بیان کرد: مأموران در این خصوص یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجعه قانونی معرفی شد.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.