ساری - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان این که فضای آموزشی در مدارس باید مناسب باشد، گفت: ایجاد فضای رفاقتی در مدارس فرایند تعلیم و تربیت و یادگیری را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضوان حکیم زاده امروز پنجشنبه در جمع تعدادی از معلمان و مدیران آموزش و پرورش مازندران در آمل اظهار کرد: همه ما باید به این باور برسیم که دانش آموزان هدیه خداوند به ما محسوب می شوند و برای تعلیم و تربیت آنها باید دقت نظر داشته باشیم.

وی گفت: فراهم سازی فضای مناسب در مدارس و ایجاد رفاقت به همراه صمیمیت با دانش آموزان برای یادگیری آنها بسیار موثر و اثر بخش است.

حکیم زاده با اشاره به این مطلب که مهرورزی و تشویق دانش آموزان یکی از ارکان مهم آموزش و تریبت محسوب می شود، اظهار کرد: تربیت در مدرسه فرایند ارزش بخشیدن به کودک است و قرار دادن دانش آموز در موقعیتی است که ارزش‌ها را ادراک کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: همه ما به عنوان متولیان آموزش و پرورش کودکان باید فرصت‌های تربیتی و یادگیری را برای دانش آموزان فراهم کنیم.

حکیم زاده با بیان این که قرآن کامل‌ترین و بهترین منبعی است که می‌توان نظریه‌های تربیتی را از آن فرا گرفت، بیان داشت: قرآن کتاب زندگی و برنامه تربیتی است و همه ما به این اصل ایمان داریم.

این مقام مسوول تصریح کرد: دوره پیش دبستانی مانند دوره ابتدایی مهم است و آمادگی برای یادگیری و همچنین ظرفیت بالقوه برای دانش آموزان ایجاد می‌شود.

۵۲۸ هزار دانش‌آموز مازندرانی از ابتدای مهر با حضور در ۲۳ هزار کلاس درس استان همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

حدود ۳۴ هزار نفر شامل معلم و کادر آموزشی و ستادی در این استان مسئولیت آموزش دانش‌آموزان مازندرانی را بر عهده دارند.