سنندج-ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت:‌ معلمان و مربیان مدارس، ایثارگری ها و جانفشانی های شهدای انقلاب از جمله برکات و فعالیت‌های انقلابی بانوی مبارز و انقلابی مرضیه حدیدچی(خواهر دباغ) را برای دانش آموزان با روش های هنری تأثیرگذار تبیین کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز پنجشنبه در گردهمایی منطقه‌ای بانوی پاسدار از سری برنامه‌های موضوعی کنگره ملی مرحومه مرضیه حدیدچی (خواهر دباغ) در سنندج، به ویژگی بارز شخصی و شخصیتی زنان و بانوان در اسلام اشاره کرد و افزود: اولین چیزی که در زنان انقلابی بویژه مرحومه حدیدچی وجود داشت معنویت و تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) بود.

وی افزود: بانوان شهیده‌ای همچون شهید فاطمه اسدی و بانو ناهید فاتحی کرجو در راه این انقلاب سختی های زیادی را متحمل شدند و در این راه نیز به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: خداجویی، حق‌طلبی، معنویت و احساس مسئولیت بانو دباغ در مقابل این انقلاب باید برای تمام بانوان تبیین شود و از این بانوی بزرگوار الگو بگیرند.

وی به شجاعت زنان انقلاب اشاره کرد و افزود: ما در انقلاب زنان پر توانی داشتیم که فرماندهی سپاه در یک استان را بر عهده داشتند که این توانایی نشانه شجاعت آنها بود و امروز جوانان ما باید با این الگوها آشنا شده و از سیره و سلوک انان در زندگی خود الگوبرداری کنند.

گردهمایی منطقه‌ای بانوی پاسدار از سری برنامه‌های موضوعی کنگره ملی مرحومه مرضیه حدیدچی (خواهر دباغ) به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.