رشت - ایرنا - جانشین فرمانده انتظام گیلان از کشف چهار هزار و ۴۲۵ قطعه انواع لوازم یدکی قاچاق فاقد مدارک مثبته گمرکی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبر پلیس گیلان، سردار حسین حسن پور روز پنجشنبه بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان بر اساس اخبار واصله مبنی بر دپوی کالاهای قاچاق در انباری در شهرستان رشت، بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان عنوان کرد: بلافاصله تیمی از کارکنان اداره مبارزه با قاچاق کالا به آدرس اعلامی عزیمت و در بازدید از انبار مذکور تعداد چهار هزار و ۴۲۵ قطعه لوازم یدکی فاقد مدارک مثبته گمرکی را کشف و ضبط کردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش محموله کشف شده ۴۰ میلیارد ریال برآورد و در این خصوص متهم ۳۳ ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

سردار حسن پور از شهروندان خواست: برای ریشه کن کردن قاچاق با مجموعه انتظامی همکاری کنند و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به سامانه پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.

اجرای طرح عملیاتی مقابله با سرقت توسط پلیس رشت

به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی رشت از اجرای طرح عملیاتی و ضربتی مبارزه با سارقان و مالخران اقلام سرقتی در این شهرستان خبر داد و گفت: در جریان این طرح ۱۱۹ فقره سرقت کشف، ۱۰۴ سارق و ۲۹ مالخر دستگیر شدند و تعدادی اموال سرقتی بدست آمد که با هماهنگی قضائی به مالکان باز گردانده شد.

سرهنگ عیسی روشن قلب در ادامه عنوان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت مختلف در سطح شهرستان رشت، طرح ضربتی هفت روزه مبارزه با سارقان و مالخران به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در خلال این طرح با اقدامات فنی و پلیسی، گشت زنی در نقاط جرم خیز، کنترل، رصد و شناسایی سارقان، ۱۰۴ سارق دستگیر و چهار دستگاه خودرو و هفت دستگاه موتورسیکلت نیز از سارقان کشف شد، افزود: سارقان در مواجهه با ادله جرائم ارتکابی به ۱۱۹ فقره سرقت و فروش اموال سرقتی به ۲۹ مالخر اعتراف کردند.

سرهنگ روشن قلب خاطرنشان کرد: پلیس با هماهنگی مقام قضائی، مالخران را دستگیر و تعدادی اموال سرقتی از محل اختفاء آنها کشف کرد و آنها را به مالکانشان برگرداند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: ضمن تجهیز اماکن و منازل خود به حفاظ مطمئن، دوربین مداربسته و قفل‌های مناسب در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق سامانه فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.