تهران – ایرنا – امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه امروز (پنجشنبه) به صورت رسمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از لبنان را در پاریس با هدف تامین کمک‌های مالی و برقراری آتش بس، افتتاح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مکرون اعلام کرد که فرانسه ۱۰۰ میلیون یورو کمک مالی به آوارگان لبنانی ارایه خواهد کرد.

کنفرانس بین المللی حمایت از لبنان در پاریس با اولویت پاسخگویی به درخواست سازمان ملل متحد برای تامین بیش از ۴۰۰ میلیون دلار (۳۰۰ میلیون پوند) برای آوارگان لبنان برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، الیزه روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که این نشست یک هدف روشن را دنبال می کند؛ پاسخ به درخواست سازمان ملل متحد برای تامین کمک مالی بیش از ۴۰۰ میلیون دلاری به آوارگان لبنان.

در همین حال تارنمای نشریه انگلیسی گاردین نیز ضمن پوشش این خبر نوشت: مکرون کنفرانس بین المللی پاریس را درحمایت از لبنان و با دو هدف افتتاح کرد؛ جمع آوری کمک های مالی حدود ۳۰۰ میلیون پوندی در پاسخ به بحران فزاینده بشری ناشی از بمباران های (رژیم) اسرائیل و دیگری یافتن راه هایی برای پر نمودن خلا امنیتی بوجود آمده از ضعف مزمن دولت لبنان.

گاردین نوشت: اکثر ناظران بین المللی می گویند مکرون که کشورش روابط دیرینه با لبنان دارد، ممکن است در مورد هدف نخست این کنفرانس در پرداخت کمک های مالی که انتظار می‌رود بیشتر از طرف کشورهای حوزه خلیج فارس صورت گیرد، موفق باشد؛ اما در مورد هدف دوم جهت حصول آتش بس در لبنان ناممکن به نظر می رسد و احتمال می رود که چندان موفقیتی حاصل نکند چراکه به ظاهر آمریکا تصمیم به حمایت از حملات اسرائیل در لبنان دارد.

به گزارش ایرنا، در حالی رئیس جمهوری فرانسه امروز کنفرانس بین المللی پاریس در حمایت از لبنان را افتتاح کرد که بسیاری از ناظران و تحلیلگران سیاسی چشم اندازی چندانی برای این نشست نمی بینند.

به گزارش رویترز، کنفرانس بین المللی پاریس درحالی با حضور ۷۰ هیات خارجی و ۱۵ نهاد بین المللی برگزار می شود که وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی در آن حضور ندارند.

رویترز در گزارش خود اعلام کرده است که مقام های اروپایی از اینکه واشنگتن خواستار آتش بس فوری نیست، انتقاد می‌کنند و بیم آن دارند که دولت کنونی آمریکا موضع خود را تا قبل از انتخابات پنجم نوامبر تغییر ندهد.

یک دیپلمات غربی که رویترز اشاره ای به نام وی نکرد در مورد این نشست گفت: مشخص نیست که فرانسه به چیزی در این کنفرانس دست یابد. پاریس از اینکه آمریکا به (رژیم) اسرائیل اجازه ادامه این عملیات را می دهد خشمگین است.