اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، گفت: ۳۸۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران باقی‌مانده است و باید از فعالان این عرصه به دلیل تاخیر در پرداخت مطالباتشان عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «نادرقلی ابراهیمی» روز پنجشنبه در آیین شکرگزاری و جشن رکوردشکنی تولید گندم استان مرکزی در اراک افزود: روز گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مطالبات نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از دولت چهاردهم تسهیل‌گری در امور کشاورزان است و بارها به متولیان امر تذکرات لازم داده شده است.

ابراهیمی ادامه داد: استان مرکزی نشان داد با وجود همه کمبودها و چالش‌ها، فرصت بزرگی برای کشور است و نمونه آن ۱۰۰ هزار کشاورز استان است که پنج درصد تولید را به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد: سال ۱۳۸۷ در تولید گندم این رقم رکورد زده شد و این دومین بار است و در کنار اقدامات و حمایت دولتی قابل تقدیر و برای آن باید جشن بزرگی گرفته شود چراکه گندم محصول استراتژیک است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ایران بعد از کشورهایی مانند هند، روسیه و اتحادیه اروپا در رتبه دهم تا دوازدهم تولید گندم است.

ابراهیمی تصریح کرد: رقم گندم ایران خوب است اما به رقم مورد انتظار نرسیده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: کار بخش‌های فکری و تحقیقات بسیار سنگین است، در طول ۱۳۰ سال تاکنون تولید ناخالص را کشاورزی رقم زده است.

ابراهیمی افزود: گندم و محصولات اساسی در کشور نشان داده در شرایط سخت کمک کننده است به عنوان نمونه دهه هشتاد قیمت نفت بالا و گندم به کشور فروخته نمی‌شد و به ناچار گندم نامناسب وارد شد، اما امروز تولید گندم کشور به جایگاه مطلوبی رسیده است.

گندم‌کاران استان مرکزی در سال زراعی گذشته بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم تولید کردند.