بوشهر - ایرنا - جشنواره پخت نان محلی با محوریت ترویج فرهنگ نان کامل و تغذیه سالم در روستای شاهیجان از توابع شهرستان دشتستان برگزار شد.

دبیر اجرایی جشنواره پخت نان محلی دشتستان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این رویداد با حضور گسترده مردم، مسئولین محلی و استانی همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی به مناسبت روز جهانی غذا برگزار شد.

علی عمرانی افزود: این جشنواره به منظور ترویج مصرف نان کامل و اهمیت تغذیه سالم و با هدف آگاهی‌بخشی به جامعه روستایی و عشایری در خصوص تغذیه سالم و بهبود سلامت آن‌ها اجرا شد.

وی اظهار کرد: جشنواره پخت نان محلی با همکاری دهیاری، شورای اسلامی شاهیجان و مرکز بهداشت فاریاب با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در کنار مردم و عشایر مناطق همجوار برگزار شد.

عمرانی به برنامه‌های متنوع جشنواره اشاره و گفت: غرفه‌های صنایع دستی، غذاهای بومی-سنتی، برپایی میز خدمت (ایستگاه سلامت) و مسابقه مچ‌اندازی ویژه آقایان از جمله برنامه‌های این رویداد بود.

وی یادآور شد: همچنین صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان خدمات خود را به مردم ارائه داد.

دبیر اجرایی جشنواره پخت نان محلی دشتستان ادامه داد: این جشنواره فضای فرهنگی و اجتماعی پرنشاطی را برای مردم منطقه فراهم آورد.

عمرانی گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی ظرفیتی برای تقویت نشاط اجتماعی در جامعه روستایی و عشایری است و می‌تواند به ارتقای سلامت روانی و کیفیت زندگی در این مناطق کمک کرده و فضایی شاد و پربار را برای مردم ایجاد کند.