شهریار - ایرنا - فرماندار شهریار گفت: از خودگذشتگی، ایثار، و بردباری ایثارگران و خانواده شهدا الگوهای ماندگاری برای جوانان و نسل کنونی است.

به گزارش ایرنا، فرماندار، امام جمعه باغستان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان شهریار روز پنجشنبه با حضور در منزل شهید یدالله کلهر با خانواده این شهید گرانقدر دیدار و گفت وگو کردند.

یدالله کلهر در ۱۳۳۳ خورشیدی در روستای بابا سلمان از توابع شهریار کرج در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود، این شهید والامقام در همان روزهای نخست جنگ، جبهه «فیاضیه» در آبادان را تشکیل داد و مدت ها به عنوان فرمانده محور جبهه فیاضیه مشغول به خدمت شد.

شهید کلهر در ۱۳۶۱ خورشیدی یک دوره فشرده تخریب و مربیگری را در پادگان امام حسین(ع) گذراند و در اردیبهشت ۱۳۶۳ خورشیدی به سوریه و لبنان رفت و جبهه‌های مختلف لبنان از جمله بلندی‌های جولان را بازدید کرد و مجدداً به جبهه های جنگ اعزام شد و در عملیات «والفجر ۸» به‌ عنوان فرمانده به ایفای نقش پرداخت که در این عملیات به‌سختی مجروح و حدود یک سال در بیمارستان بستری شد اما هنوز بهبود نیافته بود که به جبهه بازگشت و در عملیات «کربلای ۴» و «کربلای ۵» شرکت کرد.

این سرباز سرافراز وطن که قائم مقام لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) بود در نخستین روز دی ۱۳۶۵ خورشیدی در عملیات «کربلای ۵» در منطقه شلمچه درحالی که برای شرکت در جلسه عازم پشت جبهه بود، بر اثر اصابت ترکش به سرش به شهادت رسید.


فرماندار شهرستان شهریار در این دیدار امنیت امروز کشور را نتیجه جانفشانی‌ها و دلاورمردی‌ های شهیدان و ایثارگران دوران دفاع مقدس دانست و گفت: همه ما مدیون شهیدان و ایثارگران هستیم.
علیرضا فاتحی نژاد، در بخش دیگری از سخنان خود، دیدار، حمایت و پیگیری انتظارات خانواده‌های شهدا را وظیفه همه مسئولان قلمداد کرد.

لازم به ذکر است نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام سرافراز و با حضور مسئولان مهمان در منزل این شهید بزرگوار اقامه شد.

براساس این گزارش، علیرضا فاتحی نژاد فرماندار، امام جمعه باغستان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان شهرستان شهریار با جانباز و آزاده سرافراز مهدی بهرامعلی نژاد دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار مهدی بهرامعلی نژاد به بیان خاطرات خود پرداخت و فرماندار شهرستان شهریار نیز ضمن تقدیر از خودگذشتگی، ایثار ، و بردباری ایشان و خانواده شان ، جانبازان را الگوهای ماندگاری برای جوانان و نسل کنونی توصیف کرد که باید همگان قدردان از خودگذشتگی و ایثارگران و جانبازان باشند.

در ادامه با اهدای لوح سپاس از زحمات و از خودگذشتگی این جانباز و آزاده سرافراز قدردانی شد.

شهرستان شهریار در غرب استان تهران قرار دارد.