تبریز- ایرنا- مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رتبه بندی دانشگاه‌های فعال فرهنگی کشور برای نخستین بار توسط ISC خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی ذوالفقارزاده روز پنجشنبه در اختتامیه اولین دوره جشنواره‌ ملی جریان که با هدف شناسایی، معرفی و به اشتراک گذاری تجارب موفق فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، هویت‌بخشی به کارهای فرهنگی و احترام به عرصه فرهنگ جامعه و فعالان است.

وی با اشاره به ارسال ۷۵۰ اثر به این جشنواره، افزود: آثار فرستاده شده در چهار محور فردی، گروهی، سازمانی و فعالیت‌های بین‌المللی داوری شده و تعداد ۸۲ دانشگاه در این رویداد شرکت کرده‌اند.

وی گفت: تعداد ۲۸ هیات علمی، پنج سرآمد فرهنگی، هفت مدیر فرهنگی و ۱۵ یاوران علمی به همراه ۳۱ اثر در بخش گروهی و پنج اثر در بخش بین المللی مورد تقدیر قرار گرفتند.

ذوالفقارزاده با بیان اینکه آثار ارائه شده به این جشنواره بسیار ارزشمند و الهام بخش بود، اظهار کرد: دانشگاه‌های تهران، شیراز و فردوسی مشهد با یازده، هشت و هفت اثر در جایگاه اول تا سوم بخش سازمانی قرار گرفتند و دانشگاه‌های فعال فرهنگی برای نخستین بار توسط isc رتبه بندی شدند.

وی ادامه داد: شاخص‌های این رتبه‌بندی شامل درصد میزان تصدی‌گری گروه‌های دانشجویی، سرانه فعالیت‌های فرهنگی، درصد تعداد دانشجویان به انجمن‌ها، کانون‌ها و تشکل‌ها، رتبه کل برنامه‌های اجرا شده، تعداد نشریات دانشجویی و تعداد اساتید مشاور انجمن‌ها است.

وی در خصوص دانشگاه‌های فعال فرهنگی کشور در نظام رتبه بندی، تشریح کرد: دانشگاه‌های فردوسی مشهد، الزهرا، علامه طباطبایی و تربیت مدرس به‌عنوان دانشگاه‌های فعال فرهنگی بالای ۶ هزار دانشجو، دانشگاه‌های مراغه، بجنورد، دامغان، صنعتی ارومیه دانشگاه‌های فعال فرهنگی بین سه تا ۶ هزار دانشجو و مرکز آموزش عالی اقلید، ولایت ایرانشهر، حضرت معصومه(س) قم و میبد دانشگاه‌های فعال فرهنگی کمتر از سه هزار دانشجو انتخاب شدند.

قرارداد ساخت فیلم داستانی واقعه‌ ۲۷ خرداد دانشگاه تبریز بسته شد

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز با اشاره به نقش مهم تبریز و دانشگاه تبریز در پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز چهلم‌های شهدا از این شهر، اظهار کرد: دانشجویان دانش بنیان دانشکده‌ فنی دانشگاه تبریز در عصر شنبه ۲۷ دی ماه سال ۱۳۶۵، به وسیله‌ رژیم بعثی عراق و با گرای منافقین کوردل به درجه‌ رفیع شهادت رسیدند، بنابراین دانشگاه تبریز جزو نخستین نهادهایی بود که در مسیر دفاع ملی قدم برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین سعید علیزاده ادامه داد: قرارداد ساخت فیلم داستانی واقعه‌ ۲۷ خرداد بسته شده که امیدواریم بتوانیم با انجام این قبیل کارهای فرهنگی که یک جریان فرهنگی محسوب می‌شود، روایتگر این واقعه‌ مهم، ماندگار و حماسی در اذهان آیندگان باشیم.

وی در خصوص نخستین جشنواره‌ ملی جریان نیز گفت: جشنواره‌ جریان، کارزار اراده‌ها و مسابقه‌ای برای معرفی آثار فرهنگی است که می‌تواند ارزش‌ها و کارهای فرهنگی انقلاب و نظام اسلامی را ماندگار تر کند.