قم- ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم گفت: از اوایل امشب افزایش ابر و وزش باد برای استان پیش‌بینی می‌شود که در برخی ساعات با بارش باران و در برخی مناطق با رخداد رعد و برق همراه خواهد شد و احتمال بارش برف در ارتفاعات به‌صورت محدود وجود خواهد داشت.

مهران حیدری عصر پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بررسی آخرین نقشه‌های یپش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی نشان می‌دهد تا عصر امروز آسمان صاف تا کمی ابری خواهد بود.

وی اضافه کرد: صبح روز جمعه آسمان نیمه‌ابری خواهد بود و به‌تدریج همراه با وزش باد نسبتا شدید از مقدار ابرها کاسته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: روز شنبه قسمتی تا نیمه‌ابری، در برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته حیدری، تا ظهر یک‌شنبه آسمان قسمتی ابری خواهد بود و از عصر این روز شاهد کاهش ابر و وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود.

وی افزود: انتظار می‌رود روز دوشنبه با استقرار هوای پایدار آسمان صاف و وزش باد ملایم باشد.

وی با بیان این‌که تغییرات دما طی روزهای آینده در حدود 2 درجه سانتی‌گراد خواهد بود، اضافه کرد: بیشینه دمای قم را برای امروز، فردا و پس فردا به ترتیب ۲۳، ۲۳ و ۲۱ و کمینه فردا و پس فردا را نیز ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای خواهد بود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.