دزفول- ایرنا - رییس انجمن جت اسکی و جت بت کشور با اشاره به چالش‌های موجود گفت: موازی‌کاری برخی ارگان‌ها به ورزش جت اسکی ضربه زده است که امیدواریم با ورود وزیر جدید ورزش، این مشکلات کاهش یابند.

به گزارش ایرنا، داود سلیانچی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی جت اسکی در سالن آموزش هلال احمر دزفول بیان کرد: این انجمن درسال ۹۰ تحت پوشش فدراسیون انجمن‌های ورزشی تشکیل شده و در استان‌ها و جزایری که حوضچه‌ پشت سد و آب غیرشرب دارند فعال است.
وی اظهارکرد: استان‌ مازندران با دارابودن بالای یکهزار جت اسکی در استان‌های پیشرو در این ورزش است ولی استان خوزستان نیز دربرخی فعالیت‌ها و برگزاری مسابقات از مازندران نیز جلوتر است.


رییس انجمن جت اسکی و جت بت کشور به مشکلات این ورزش اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا باعث شد برگزاری مسابقات این رشته ورزشی با چالش‌هایی همراه باشد.
وی با اشاره به قیمت بالای جت اسکی تصریح کرد: در حال حاضر فقط تعرفه پنج درصدی گمرکی هنگام واردات جت اسکی اخذ می‌شود.
سلیانچی به عمر بسیار کوتاه جت اسکی اشاره کرد و گفت: صدمات جت اسکی به علت آلودگی و وجود کاغذ، پلاستیک و شوری آب در شمال بیشتر از جنوب کشور است و جت اسکی سریعتر فرسوده می‌شود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات امسال، کمبود بنزین سوپر برای جت اسکی است زیرا بنزین سوپر در شمال کشور یافت نمی‌شود.
رییس انجمن جت اسکی و جت بت کشور با بیان اینکه این چالش‌ها باعث تحلیل رفتن این ورزش شده گفت: استان خوزستان یک استان حاصلخیز است و از نظر آبی نیز وضعیت رودخانه‌ها به ویژه در اندیمشک، دزفول و ماهشهر خوب است و اردوهای خوبی در این شهرستان‌ها برگزار شده است.
وی بر ضرورت پرداختن به ورزش جت اسکی
در این استان تاکید کرد و افزود: امداد و نجات در همه مناطقی که دریا دارند باید فعال شود که به دنبال استقلال انجمن آن هستیم.

برگزاری دوره آموزشی تئوری و عملی جت اسکی در دزفول

رییس هیات جت اسکی دزفول نیز گفت: دوره تئوری جت اسکی امروز با حضور ۱۸ ورزشکار در سالن آموزش‌های هلال احمر دزفول برگزار شد.


امیر قنبرزاده افزود: فردا نیز دوره عملی جت اسکی در پارک دولت برگزار و آیتم‌هایی چون مباحث فنی، امداد و نجات و آموزشی ارائه خواهد شد و پس از آن مدرک معتبر عرضه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در این دوره آموزشی هومن خدری رییس هیات انجمن‌های ورزشی خوزستان نیز حضور داشت.