خرم‌آباد - ایرنا - معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دشمنان به فکر تعریف نظم جدید در منطقه و کوچک کردن جغرافیای ایران کهن هستند.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز پنجشنبه در آیین معارفه استاندار لرستان در سالن جهاد کشاورزی بیان کرد: این روزها شاهد تحولاتی در جهان هستیم که ننگ تاریخی بر دامن کسانی است که در حال خونریزی و کودک کشی بوده و افتخار برای کسانی است که ایستاده و مقاومت و از مظلومان و بی پناهان دفاع می کنند ، این نکته در جمع مردمان زاگرس نشین عنوان شد ، چراکه سلحشوری در دفاع از یاران و مظلومان در طول تاریخ داشته اند.

وی افزود: اگر فکر کنیم به دلیل حاکمیت و مواضع جمهوری اسلامی امروز اینچنین در دنیا بر ما می تازند، عمق تاریخ و استراتژی تعریف شده در این منطقه به خوبی بیان نشده است؛ امروز با انقلاب اسلامی که آزادی خواه است و دفاع از مظلومان می کند ، مشکل دارند، اما بخش عمده ای نیز با این جغرافیا و تمدن مشکل دارند.

معاون وزیر کشور اظهار داشت: هر روز با نقاب های جدید مانند داعش چهره خشن و غیر واقعی ارایه می دهند و یک روز نیز در کشورها نا آرامی ایجاد می کنند ، امروز از یک رژیم صهیونیستی خبیث کودک کش همه تمام قد حمایت می کنند و یک هدف بعنوان تعریف نظم جدید در این منطقه مهم دارند ، هدف دیگر این است که کشوری با تمدن تاریخی و فرهنگی چون ایران جغرافیای آن کوچک و یک کشور جعلی بزرگ شود ، این عین تعریف واقعی پژوهشکده ها و اتاق های فکر بوده که نیازمند تحلیل است ، امروز باید یکپارچه بعنوان محور واحد نخبگان بیان کنند و محکم و استوار دفاع کنیم و این تهدیدات پوشالی و زودگذر است و قامت ایران برافراشته و تاریخش مستحکم است.

زینی وند با اشاره به شرایط موجود در لرستان عنوان کرد: چرا مناطقی با این همه ظرفیت و توانمندی توسعه نیافته است و مقصر دولت ها نیستند، مقصر فرهنگی است که باید تغییر دهیم، چطور در کویر بی آب و در استانهایی مانند یزد و کرمان تمدن و صنایع می سازند، اما در لرستان با این همه استعداد خدادادی پیشرفت نیست، باید از نخبگان خود دفاع کنیم ، بچه های زاگرس برخی مواقع به جای حمایت با اتفاقاتی مواجه می شوند و تخریب نخبگان در این مناطق به فرهنگی بد تبدیل شده است.

وی گفت: رغبتی برای حضور دانشمندان و مدیران توانمند بدون دغدغه و حاشیه سازی ایجاد نشده است ، باید به این موضوعات پرداخت و بیان کرد و باید فرهنگ هم افزایی وحدت و تقیوت نیروی انسانی و حرمت گذاشتن به کار و مدیران موفق غنیمت شمرده شود و در اینصورت توسعه رخ می دهد و گرنه توسعه با پول اتفاق نمی افتد، بلکه با نیروی انسانی اتفاق می افتد.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: توسعه با فرهنگ کار ، کارآفرینی و دانش را قدر دانستن اتفاق می افتد.

زینی وند اظهار داشت: اگر مدیری تنها چشمش به اعتبارات دولتی باشد ، البته باید همان را به موقع جذب کند ، اما منابع چندانی وجود ندارد ، ولی اگر یک سرمایه گذار در استان فعالیت کند ، بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی پاسخگویی نیازهای موجود نیست، ادامه داد: باید فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن و آنها را دعوت کرد و از استاندارانی که توانمندی دارند، استفاده شود ، مدیران با فعالیت های های تکراری معطلی ایجاد نکنند و خود جهت فعالیت سرمایه گذاران پیش قدم باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور عنوان کرد: مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ سال شعار اقتصادی را مطرح و بر مشارکت مردم تاکید می کنن ، نمایندگان به همراه استاندار باتجربه باید بر این مهم تمرکز کنند و بخش خصوصی را گرامی بداریم.

زینی وند با بیان اینکه وفاق مورد تاکید ریاست جمهوری افزود: وفاق به معنای تشکیل مجموعه ای از مدیرانی که متضاد فکر می کنند، نیست، بلکه وفاق مجموعه ای از همه کسانی است که حاضر به کار هستند ، نباید با خط کش سیاسی به این افراد بپردازیم، ولی نباید در مسند کار سیاسی برخورد کنند.

وی تاکید کرد: باید مجموعه عملکرد این باشد که نیروهای توانمند را از دایره مدیریت حذف نکنیم و اگر مدیری در سمتی فنی خلاقیت دارد، نباید به دلایل خط کشی سیاسی حذف شود ، این معنای وفاق است، البته وفای مردم به رییس جمهوری رای می دهند، تحول به نفع منافع مردم می خواهند و قرار نیست کارهای تکراری رخ دهد.

زینی وند گفت: باید در وفاق همه شایستگان ذیل گفتمان دولت حرکت کنیم ، دولت وفاق بر مبنای شایستگی ، تجارب موفق و کارآمدی شکل گرفته و استانداران نیز بر همین دیدگاه انتخاب می شوند.

وی افزود: یکی از ملاک های اصلی انتصابات نگاه به گذشته افراد ، تجارب موفق ، مردم داری ، پاک دستی ، دانش و انگیزه لازم برای این کار بوده است.

معاون وزیر کشور اظهار داشت: انگیزه موتور محرکه فعالیت شبانه روزی افراد است و در واقع مسوولیت ها انگیزه برای خدمت می خواهد، وگرنه امکان فعالیت وجود ندارد و شرایط کشور نیز نیازمند مدیران باانگیزه است.

زینی وند ادامه داد: مدیر تحول گرا و میدانی مردم را راضی می کند و استانداران تعیین شده با سوابق مشخص و بدون نگاه به دیدگاه سیاسی و مذهب آنها انتخاب شده اند.

وی افزود: در صورتیکه بانویی توانمند با سابقه مرتبط با وزارت کشور نیز شناسایی شود، منعی برای انتخاب استاندار زن نداریم.

وی گفت: آقای شاهرخی استاندار لرستان هم در بین ۵۰ تا ۶۰ نفر مورد بررسی قرار گرفتند و انتخاب شدند ، برخی افراد پیگیری های زیادی برای آنها شده بود، اما استاندار لرستان براساس شاخص های وزارت کشور و به دلیل اینکه انگیزه لازم را برای استان داشت و هیچگونه پیگیری از طرف اطرافیان برای وی نشده است معرفی شدند.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه با نمایندگان و افراد مختلف برای تعیین استانداران مشورت می‌کنیم، اما بر اساس شاخص‌های وزارت کشور عمل می‌کنیم، ادامه داد: آقای شاهرخی از سابقون وزارت کشور بوده و سابقه استانداری را هم داشته اند.