تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۷ تهران با اشاره به اقدامات موثر در حوزه نگهداشت معابر از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: تاکنون ۱۹۷ معبر اصلی و فرعی این منطقه نونوار شده است.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۷، رضا سیفی عصر پنجشنبه اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون اقدامات موثر و شایسته ای در حوزه نگهداشت معابر و شبکه سواره رو و پیاده روها و برخی بوستان‌های سطح منطقه صورت گرفته است.

وی افزود: در بهسازی و نوسازی آسفالت معابر بیش از ۲۵ هزار تن آسفالت در سطح منطقه به صورت مکانیزه، نیمه مکانیزه، روکش دستی و لکه گیری در ۱۹۷ معبر اصلی و درجه دوم و سوم توزیع و اجرا شده است.

سیفی در ادامه یادآور شد: در حوزه بهسازی شبکه اصلی و فرعی آب های سطحی نیز، بیش از ۱۴ کیلومتر عملیات بهسازی، مرمت نهر و جدول و احداث کانیو و نهر روسی در ۱۱۲ معبر سطح منطقه انجام شده است.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه های در دست اقدام این حوزه، احیا و فعال سازی دو کانال ابطحی و جوانه است که در مرحله مطالعاتی و انعقاد قرارداد بوده و به زودی به اجرا در خواهد آمد.

شهردار منطقه دارالشهدای تهران با اشاره به اجرای عملیات پیاده رو سازی و مناسب سازی ویژه توان یابان گفت: در این بخش، بیش از ۱۷ هزار متر مربع در ۱۵ معبر و چهار بوستان نیز انجام شده است.

وی گفت: به منظور تامین ایمنی بستر سواره رو و پیاده رو معابر و در راستای جلب رضایت شهروندان و ایجاد تردد امن برای آنان، این روند در حوزه توسعه و نگهداشت معابر به صورت مستمر و روتین در قالب همسطح سازی دریچه، لکه گیری و روکش همچنان ادامه خواهد داشت.

این اقدامات به همت معاونت فنی و عمران در سطح منطقه ۱۷ در حال اجرا است.