بوشهر - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی فعلی تاکنون، شهر برازجان با ۳۹ میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارش را در استان بوشهر به ثبت رسانده است.

حسین مستانه روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: پس از برازجان، شهرهای بوشهر با ۲۶ میلیمتر، خارگ با ۶.۲ میلیمتر، اهرم با پنج میلیمتر، گناوه با ۴.۶ میلیمتر و دیر با ۲.۷ میلیمتر به ترتیب بیشترین بارش را داشتند.

وی اظهار کرد: ظهر امروز در برخی مناطق از جمله بوشهر، سرعت وزش باد برای لحظاتی به ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسید.

مستانه ادامه داد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وزش باد شمال غربی طی پنج روز آینده در سواحل و فراساحل استان بوشهر ادامه خواهد داشت و دریا به‌طور غالب متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: طی امروز و فردا، بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده، آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و بارش پراکنده باران خواهد بود، فردا نیز در برخی مناطق مه صبحگاهی پیش‌بینی شده است.

به گفته مستانه، جهت وزش باد در این مدت شمال غربی تا غربی، با سرعت ۱۲ تا ۴۰ و گاهی تا ۴۸ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. ارتفاع موج دریا نیز بین ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از عصر امروز به تدریج به ۹۰ تا ۱۸۰ و گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد رسید.

وی یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر دریا ساعت ۸:۴۶ و مد دریا ساعت ۱۳:۱۵ خواهد بود.