قم- ایرنا- آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: استاندار یک استان باید در ارتباط نزدیک با مردم آن استان باشد و خواسته‌ها و نیازهای آنها را درک کند، نه این که تنها به اجرای دستورات بالادستی بپردازد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اسرا ، این مرجع تقلید عصر پنجشنبه در دیدار اسکندر مومنی وزیر کشور با وی با بیان این که مردم ایران مردمی بزرگ و اصیل هستند، اظهار کرد: "ما" یعنی مردم ایران، نه فقط حوزویان یا دانشگاهیان، مردم ایران مردمی بزرگ و بزرگ‌ زاده‌اند و این ملت بزرگ باید با بزرگواری اداره شود.

وی تاکید کرد: مسئولان استانی باید با مشورت نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان، برای رفع مشکلات استان تدبیر کنند و در جهت تامین منابع پایدار برای استان، اقدام لازم را به عمل آورند.

آیت‌ الله جوادی آملی با اشاره به اهمیت درس گرفتن از سیره اهل بیت (ع) بیان کرد: اهل بیت عصمت و طهارت، راه زندگی را به ما آموخته‌اند، نمونه آن در قرآن کریم ذکر شده است که اهل بیت غذای خود را به یتیم، مسکین و اسیر دادند.

وی ادامه داد: در مدینه که شهر اسلامی بود اسیر مسلمان نداشتیم؛ بلکه اسیران جنگی، کفاری بودند که برای جنگ آمده بودند، حضرت فرمود الآن حکومت به دست ما است، گرچه این اسیر کافر آمده بود تا در جنگ ما را بکشد ولی الان اسیر ماست و ما باید شکمش را سیر کنیم، مسئولان نیز نسبت به همه مردم ایران با هر عقیده ای مسئولیت دارند و باید به مسئولیت خود عمل کنند.

آیت الله جوادی آملی همچنین به اهمیت استفاده از منابع طبیعی کشور اشاره و بیان کرد: در حدیثی از امیرالمؤمنین نقل شده است که «مَن وَجَدَ ماءً وَ تُراباً فَافتَقَرَ فَأَبعَدَهُ اللهُ»؛ کشوری که آب و خاک دارد و نتواند خود را اداره کند و نیازمند دیگران باشد، از رحمت الهی دور است. کشور ما دارای منابع طبیعی و ثروت فراوان است. باید جلوی فساد و حقوق‌های نجومی گرفته شود و با مدیریت صحیح از این منابع به درستی بهره‌برداری شود.

در ابتدای این دیدار، سردار مومنی گزارشی از روند انتخاب استانداران و همچنین سوابق اکبر بهنام‌جو، استاندار جدید قم ارائه کرد و از زحمات استاندار پیشین سید محمد آقامیری، قدردانی کرد.