تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱

تهران- ایرنا- سرمربی ایتالیایی پس از کسب نتایج ضعیف با تیم ملی عربستان در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی از این تیم جدا شد.

به گزارش ایرنا، نتایج ضعیف عربستان در انتخابی جام‌جهانی در فیفادی ماه اکتبر ادامه پیدا کرد و این تیم برابر ژاپن شکست خورد و برابر بحرین هم به تساوی رسید. این نتایج سبب شد تا مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان تصمیم به تغییرات در نیمکت این تیم بگیرند.

فدراسیون فوتبال عربستان عصر امروز به صورت رسمی اعلام کرد که روبرتو مانچینی پس از ۱۴ ماه سرمربیگری عربستان از سمت خود به عنوان سرمربی عربستان کنار رفت.

مانچینی ۵۹ ساله در آگوست ۲۰۲۳ پس از استعفا از سرمربیگری تیم ملی ایتالیا، با قراردادی چهار ساله به عنوان سرمربی تیم ملی منصوب شد.

بیانیه فدراسیون فوتبال عربستان سعودی در روز پنجشنبه تایید کرد که «توافق مشترک» با مانچینی برای جدایی او حاصل شده است، در حالی که همچنین گفته شد که سرمربی جدید «در چند روز آینده پس از نهایی کردن مراحل قرارداد معرفی خواهد شد.»

عربستان سعودی تنها یک برد از پنج بازی اخیر خود کسب کرده است و در حال حاضر در گروه C مرحله سوم مرحله مقدماتی آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۶ سوم است.

دو تیم برتر از گروه شش تیمی به طور خودکار به مرحله نهایی که در سراسر ایالات متحده، مکزیک و کانادا برگزار می‌شود، صعود می‌کنند، در حالی که تیم های سوم و چهارم به مرحله بعدی مقدماتی صعود می‌کنند.

مانچینی در حالی از هدایت عربستان کنار رفت که معتقد بود سیاست جذب بازیکنان بزرگ خارجی و هجوم ستاره‌های فوتبال به لیگ سعودی، یکی از عواملی است که سبب خواهد شد، فوتبال ملی این کشور با مشکل مواجه شود.

او قبلاً نگرانی های خود را در مورد تأثیر استراتژی نقل و انتقالات لیگ برتر عربستان بر بازیکنان داخلی ابراز کرده بود.

مانچینی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این را بارها گفته‌ام. این تنها مشکلی است که ما داریم، زیرا سه سال پیش همه بازیکنان عربستان در هر بازی بازی می‌کردند اما امروز تنها ۵۰، ۶۰ درصد در هر مسابقه بازی می‌کنند.