تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: خلیج فارس خانه ماست و جزایر سه گانه، طبق اسناد بین المللی جزایرسه گانه ایرانی بوده، هستند و خواهند بود و مراجع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، این موضوع را تایید کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ابراهیم رضایی شامگاه پنجشنبه - سوم آبان ماه - در توضیح دومین روز سفر نظارتی جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به مناطق شرق و جنوب شرق کشور گفت: اعضای کمیسیون امروز پس از بازدید از کنارک، چابهار و استان سیستان و بلوچستان راهی استان هرمزگان شدند و از جزایر سه گانی ایرانی بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک بازدید کردند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی از جزایر سه گانه ایرانی بازدید کردند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای کمیسیون در سفر به جزیره بوموسی مورد استقبال سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه قرار گرفتند و در جلسه مشترکی با ایشان و جمعی از فرماندهان این نیرو در مرکز فرماندهی و کنترل قرارگاه امام سجاد(ع) جزیره بوموسی شرکت کردند.

وی درباره سخنان سردار تنگسیری در این جلسه گفت: فرمانده نیروی دریایی سپاه وضعیت این نیرو در خلیج فارس را تشریح کرد و تصویری روشن از وضعیت کنونی منطقه به ویژه در حوزه دریا به اعضای کمیسیون ارائه داد.

رضایی یادآور شد: نکته ای که سردار تنگسیری در این نشست اشاره کرد درباره تشکیل صد دفاعی کامل نیروی دریایی در مقابل دشمن بود و به این موضوع تاکید کرد به توان پاسخ قاطع به هرگونه تجاوز دشمن وجود دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون در ادامه به همراه فرمانده نیروی دریایی سپاه از جزیره تنب کوچک به صورت هوایی بازدید کردند، گفت: همچنین پس از آن وارد قرارگاه حضرت قمربنی هاشم(ع) در تنب بزرگ شده و آخرین وضعیت جزیره و خلیج فارس را مورد رصد و بررسی قرار گرفت.

سازمان ملل متحد مالکیت ایران بر جزایر سه گانه را تایید کرده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره جزایر سه گانه ایرانی گفت: خلیج فارس خانه ماست و جزایر سه گانه، طبق اسناد بین المللی جزایرسه گانه ایرانی بوده، هستند و خواهند بود و مراجع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، این موضوع را تایید کردند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع کشور با هیچ فرد و کشوری شوخی نداشته و با قلدری نمی توانند چیزی به ملت ایران تحمیل کنند. البته درباره جزایر آریانا و زرکوه آماده مذاکره برای بازگردان این جزایر ایرانی به کشور هستیم.

رضایی با توصیه به سران امارات مبنی براینکه بازیچه آمریکا و غرب نشده و عقلانی فکر کنند، عنوان کرد: نیروهای دریایی ارتش و سپاه و تمام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در خلیج فارس آمادگی بالایی برای پاسخ به هرگونه تجاوز از هر مبدایی را دارند.

کمیته ای برای پیگیری مسائل جزایر سه گانه ایرانی در کمیسیون امنیت ملی تشکیل می شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس درباره مصوب امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در این نشست مقرر شد کمیته ویژه ای برای پیگیری مسائل سه جزیره ایرانی بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک و مردمی شدن این سه جزیره تشکیل شود.

وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از توانمندی های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس و منطقه یکم دریایی اظهار داشت: دراین نمایشگاه آخرین دستاوردها، سلاح ها و تجهیزات ساخت نیروی دریایی سپاه از جمله انواع شناورها، پهبادها، موشک ها و سامانه های پدافندی و الکترونیک به نمایش گذاشته شد. همچنین اعضای کمیسیون امنیت ملی از ناو رزمی شهید سلیمانی نیز بازدید کردند.

رضایی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون از رشادت ها و ایثارگری نیروی دریایی سپاه در حفظ امنیت مرزهای آبی کشور قدردانی کرده و حمایت قاطع خود را از این نیرو اعلام کردند.