تهران بزرگ - ایرنا - طبق اطلاعات سازمان هواشناسی استان تهران، برای روز شنبه (فردا) در مناطق پرتردد شهری پایتخت، افزایش نسبی‌ غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس تحلیل الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان در سطح این استان در پنج روز آینده کمی ابری تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از بعدازظهر روز پنجشنبه تا روز جمعه پیرو هشدار سطح نارنجی شاهد گذر موج و گسترش توده هوای سرد و فعالیت متناوب سامانه بارشی، کاهش محسوس دما، افزایش ابر، گاهی بارش باران، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید، در ارتفاعات بالادست و قله‌ها بارش برف و گاهی کولاک هستیم.

اداره کل هواشناسی استان تهران همچنین پیش‌بینی کرد که از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک با احتمال انتقال گرد و خاک از استان‌های مجاور و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران دمای هوای تهران از روز جمعه سوم تا دوشنبه هفتم آبان ماه سال جاری تغییر چندانی ندارد و بیشنیه دما بین ۱۸ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما بین اعداد ۷ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد متغیر است.

شهر تهران نیز در این بازه زمانی نیمه ابری گاهی همراه با بارش پراکنده و وزش باد شدید در برخی ساعت‌ها و به تدریج کاهش ابر است که در نهایت در روز دوشنبه هفته آینده صاف تا قسمتی ابری و گاهی با وزش باد پیش‌بینی شده است.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته ورامین با بیشینه دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و توچال با منفی سه درجه سردترین ایستگاه در این استان بود.