تهران بزرگ - ایرنا - طرح ساماندهی و بازگشت اتباع غیرمجاز استان تهران اجرا شد و شهرستان قدس هشتمین مقصد اجرای این طرح بود.

به گزارش ایرنا، انتقال اتباع غیر مجاز استان تهران به وطن شان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه ۶ ماهه اول سال گذشته چهار و نیم برابر افزایش داشته است.

اتباع غیرمجاز بعد از شناسایی به اردوگاه‌های مراقبتی سطح استان تهران منتقل خواهند شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران با بیان اینکه اتباع غیر مجاز پس از شناسایی به اردوگاه مراقبتی منتقل می شوند، گفت: هشتمین طرح ضربتی جمع آوری اتباع غیرمجاز با مصوبه شورای تامین استان تهران و همچنین دستور وزیر کشور و استاندار تهران در شهرستان قدس اجرا شد.

احسان حیدری تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح، شناسایی و جمع آوری اتباع غیرمجاز از سطح استان تهران، در شهرستان قدس اقدام شد که با شناسایی اتباع غیرمجاز و تحویل آنها به اردوگاه مراقبتی برای بازگشت به کشور خودشان اقدامات لازم به عمل آمد.

اجرای طرد اتباع خارجی غیرمجاز

فرماندار قدس نیز در خصوص اجرای این طرح در این شهرستان گفت: حضور غیرقانونی اتباع باعث می‌شود که ما در سیاست گذاری خودمان با چالش‌هایی مواجه شویم.

وحید گلی کانی اظهار کرد: نتیجه یکی از سیاست‌های عمده‌ دولت چهاردهم و همچنین استانداری تهران شناسایی اتباع غیرمجاز در این استان است.


کارفرمایانی که دارای نیروی کار اتباع غیرمجاز هستند جریمه خواهند شد

مهدی میرخانی رییس اداره صمت شهر قدس نیز به جریمه شدن کارفرمایان در صورت بکارگیری اتباع غیرمجاز اشاره کرد و افزود: به محض رویت این افراد هم واحد صنفی و تولیدی و هم اتباع غیرمجاز به اداره کار برای مراحل قانونی معرفی می‌شوند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه شهر قدس نیز اظهار کرد: ماده ۱۲۰ قانون کار که اشتغال به کار اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را غیر مجاز اعلام کرده است.

سوسن شیری ادامه داد: پیرو ضمانت اجرایی ماده ۱۸۱ قانون کار، بازرسان کار ما می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز به کارگاه‌های مشمول قانون کار مراجعه کنند و در صورت مشاهده اشتغال به کار تبعه خارجی که پروانه کار ندارد، با کارفرما برخورد کنند.

به گفته وی، در صورت مشاهده، کارفرمایان مجبور به پرداخت جریمه به ازای هر روز کار آن تبعه به میزان پنج روز هستند.