اصفهان -ایرنا- رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: گزارش کارشناسی صحیح، دقیق و سریع نیاز مبرم دستگاه قضاست و نقش ارزنده‌ای در کشف حقیقت و تحقق عدالت قضایی دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسدالله جعفری شامگاه پنجشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره گزارش برتر کارشناسان دادگستری در تالار «کوثر» اصفهان افزود: توجه به کارشناس خبره امری اجتناب ناپذیر است و شرع و عقل حکم می کند در همه امور از نظر کارشناس و فرد خبره استفاده شود و در دستگاه قضا مرجع مشورت قضات کارشناسان رسمی دادگستری هستند.

وی ادامه داد: کارشناسان رسمی خبرگانی هستند که بازوی توانمند قوه قضاییه محسوب می‌شوند و می توانند به مدیران اجرایی هم کمک های مشورتی زیادی کنند و باید از این ظرفیت برای بهبود تصمیم گیریها استفاده کرد.

حجت الاسلام جعفری گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی کارشناسان و تعدادی از قضات نقش پررنگی در اطاله دادرسی دارند و دادگستری برای تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها در چند محور برای رفع اطاله دادرسی اقدام و هزینه‌های مادی و معنوی زیادی در این مسیر پرداخت کرده است.

رئیس کل دادگستری اصفهان در بخش دیگر سخنان خود گفت: آنچه امروز در فلسطین و لبنان بوقوع می پیوندد نقض آشکار حقوق انسان است که از یک کانون فکری فاسد که خود را کدخدای دنیا می داند، هدایت می شود.

رئیس کل دادگستری استان یادآور شد: وظیفه تک تک ماست که در این شرایط حساس در قبال این فجایع ساکت نباشیم و واکنش نشان دهیم و این باعث تأسف است که برخی روشنفکرنماها در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده اند.

وی افزود: این وعده الهی است آنهایی که امروز با رژیم صهیونیستی همراهی یا در مقابل تجاوزات آن سکوت می کنند، روزی رسوا خواهند شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از گزارش امیررضا ابراهیمی دهکردی بعنوان گزارش برتر تقدیر شد.