ساری- ایرنا- تیم فوتبال نساجی مازندران که یک دوره ۲۱ روزه دوری از رقابت‌های لیگ برتر را پشت‌سر گذاشت، امروز در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برای کسب نخستین برد این فصل به مصاف استقلال خوزستان می‌رود تا پس از ۱۵۱ روز، برد در بازی‌های رسمی را جشن بگیرد و به ناکامی‌های چند ماه اخیرش پایان دهد.

به گزارش ایرنا، هفته نهم لیگ برتر فوتبال کشور امروز با انجام چهار مسابقه آغاز می‌شود که در یکی از این دیدارها نساجی مازندران و استقلال خوزستان از ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف هم می‌روند. دیداری که برای نساجی‌چی‌ها با توجه به بحرانی بودن وضعیت‌شان در جدول و استمرار روند نبردن‌های‌شان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نساجی که امسال فصل را با خرید مهره‌های شناخته شده و اثرگذار آغاز کرد، هنوز نتوانست به نتایج مطلوبی دست پیدا کند و از ابتدای فصل یکی از تیم‌های قعرنشین جدول است. تعطیلی لیگ برتر برای این تیم به دلیل به تعویق افتادن دیدارش با سپاهان، یک هفته بیشتر از سایر تیم‌های لیگ برتری بود و در این مدت یک بازی تدارکاتی نیز با گل‌گهر داشت که توانست با گل‌های امیرمحمد هوشمند و حامد پاکدل ۲ – ۱ تیم سیرجانی را شکست دهد.

نماینده مازندران در لیگ برتر فوتبال کشور اکنون یکی از ۲ تیم بدون برد جدول است و با چهار تساوی و چهار امتیاز در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد. تیم الهامی در هفت مسابقه‌ای که برگزار کرده هفت بار دروازه‌اش باز شده و با چهار گل زده نیز دومین خط حمله ضعیف لیگ است.

اما حریف امروز نساجی که در هفته‌های پایانی فصل گذشته مانند نساجی برای بقا در لیگ می‌جنگید، اکنون با یک بازی بیشتر شرایط بهتری در جدول دارد و با کسب ۲ برد و سه تساوی از هشت مسابقه و ۹ امتیاز در رتبه دهم جدول ایستاده است. استقلال خوزستان در این هشت مسابقه ۹ گل دریافت کرد و هفت بار نیز دروازه حریفان را باز کرده است.

الهامی در شرایطی امروز به مصاف اندیشه‌های میودراگ بوژوویچ می‌رود که چند مهره اثرگذار خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. کوین یامگا، محمود قائدرحمتی و الکساندر مرکل سه چهره شناخته شده نساجی هستند که نمی‌توانند نساجی را امروز برای مصاف با استقلال خوزستان همراهی کنند.

از سوی دیگر الهامی هنوز به هیچ بردی در این فصل دست نیافته و فشار روانی روی او و بازیکنانش بسیار بالاست. هواداران نساجی ۱۵۱ روز است که برد تیم‌شان در دیدارهای رسمی را ندیده‌اند. آخرین پیروزی نساجی در دیدارهای رسمی هشتم خرداد امسال در هفته بیست‌وهفتم مسابقات مقابل هوادار تهران رقم خورد.

البته از آخرین باری که نساجی‌چی‌ها در قائمشهر شاهد برد تیم‌شان بودند ۱۹۰ روز می‌گذرد. یعنی قائمشهری‌ها بیشتر از ۶ ماه است که برد تیم‌ محبوب‌شان در زمین خانگی را ندیده‌اند. آخرین باری که نساجی در قائمشهر با پیروزی از زمین خارج شد ۳۱ فروردین امسال بود که در هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های فصل گذشته موفق شد تراکتور را با یک گل شکست دهد و به بقا در لیگ امیدوار شود.

ضعیف‌ترین نساجی لیگ برتری

نگاهی به کارنامه نساجی در هفت بازی نخست ۶ فصل‌ گذشته لیگ برتر فوتبال کشور نشان می‌دهد که نگرانی هواداران چندان بیراه نیست. نساجی در هفت مسابقه اخیرش نه تنها از ۱۴ تیم بالاتر از خود در جدول ضعیف‌تر عمل کرده، بلکه از آمار و رکوردهای خودش در هفت مسابقه ابتدایی ۶ فصل گذشته لیگ برتر نیز عقب‌تر است.

آمارها نشان می‌دهند که عملکرد نساجی در پایان هفته هفتم فصل جاری رقابت‌ها، ضعیف‌ترین عملکرد بین هفت مسابقه ابتدایی هر هفت دوره حضورش در لیگ برتر است.

۶ امتیاز در فصل هجدهم، ۹ امتیاز در فصل نوزدهم، ۸ امتیاز در فصل بیستم، ۶ امتیاز در فصل بیست‌ویکم، ۹ امتیاز در فصل بیست‌ودوم، ۵ امتیاز در فصل بیست‌وسوم و ۴ امتیاز در فصل بیست‌وچهارم کل کارنامه نساجی در هفت هفته ابتدایی هفت دوره حضورش در لیگ برتر است.

شکست‌ناپذیری نساجی مقابل استقلال خوزستان

یکی از نکات امیدوارکننده برای نساجی‌چی‌ها در مسابقه امروز، شکست‌ناپذیری نساجی مقابل تیم خوزستانی در لیگ برتر است. نساجی تا کنون چهار بار در لیگ برتر به مصاف استقلال خوزستان رفت که در سه دیدار به پیروزی رسید و یک دیدار هم با تساوی پایان یافت.

تیم‌های نساجی و استقلال خوزستان تا پیش از لیگ بیست‌وچهارم فقط ۲ فصل با هم در لیگ برتر حضور داشتند. یکی لیگ هجدهم که نخستین دوره حضور نساجی در لیگ برتر بود و دیگری نیز فصل گذشته رقابت‌ها که استقلال خوزستان پس از چند فصل دوری از لیگ برتر موفق شد به این رقابت‌ها برگردد.

در دیدار رفت فصل هجدهم نساجی موفق شده بود استقلال خوزستان را ۲ – ۰ در قائمشهر شکست دهد و در مسابقه برگشت نیز ۲ تیم به تساوی ۱ – ۱ رضایت دادند. دیدار رفت ۲ تیم در لیگ بیست‌وسوم نیز با برد نساجی‌چی‌ها در قائمشهر به پایان رسید و آخرین تقابل ۲ تیم ۲۴ اردیبهشت امسال در هفته بیست‌وهفتم لیگ فصل گذشته رقابت‌ها بود که نساجی موفق شد در دیداری پرگل استقلال خوزستان را در اهواز با نتیجه ۴ – ۱ شکست دهد.

با این حساب نساجی در چهار تقابل لیگ برتری‌اش با استقلال خوزستان هرگز بازنده نبود و سه برد و یک تساوی کسب کرد.

آخرین تقابل نساجی و استقلال خوزستان در لیگ آزادگان نیز در فصل ۱۳۹۰-۱۳۹۱ بود که نساجی در قائمشهر موفق شده بود استقلال خوزستان را ۱ – ۰ شکست دهد. از آخرین شکست نساجی مقابل استقلال خوزستانحدود ۱۳ سال می‌گذرد. نساجی بهمن ۱۳۹۰ دیدار برگشت فصل ۱۳۹۰-۱۳۹۱ لیگ آزادگان را در اهواز مقابل استقلال خوزستان برگزار کرد و ۳ – ۰ مغلوب خوزستانی‌ها شده بود.

داوری مسابقه نساجی و استقلال خوزستان را مرتضی منصوریان بر عهده دارد و هادی طوسی، رضا حیدری و مصطفی بینش نیز کمک‌های او در این مسابقه هستند.