همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: فعالیت های ایران در بریکس می تواند ساز و کار مشترک را برای خنثی سازی تحریم های ظالمانه آمریکا ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه در حسینیه امام خمینی (ره) همدان افزود: امروز جهان بدون نظم نوین روی آسایش را نمی بیند چراکه زورمندان با پشتوانه قانون بین المللی استعمار می کنند.

وی اضافه کرد: مستکبران و جنایت کارانه با استناد به قوانین بین المللی و پشتوانه سازمان های جهانی و توجیهات قانونی جنایت و نسل کشی می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: جهانیان برای دستیابی به عدالت باید یک نظم نوین طراحی کند در غیر اینصورت نمی توان امیدوار بود.

آیت الله شعبانی موثقی در بخش دیگری از خطبه های خود گفت: کمک به جبهه مقاومت، کمک به اسلام، یک وظیفه شرعی، توصیه قرآنی، امر مورد تایید و تاکید قرآن و پاسخ به ندای رهبری معظم است.

وی ببان کرد: کمک به جبهه مقاومت آورده های سیاسی و اقتصادی و همچنین منافع نظامی،امنیتی و سیاسی برای کشورمان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان افزود: حمایت از حزب الله تنها مربوط به مسلمانان و شیعیان نیست بلکه باید همه آزادگان جهان از آن حمایت کنند.

آیت الله شعبانی موثقی بیان کرد: تقوای سیاسی در عرصه فعالیت های اجتماعی، جامعه و بین الملل توجه به مظلومان عالم است که در خط مقدم در حال مبارزه با ظالمان و مستکبران هستند.

وی افزود: همچنین تقوای سیاسی توجه به وعده و امدادهای الهی است بنابراین باید مراقب بود که از امداد الهی غافل نشده و فکرمان در فضای مجازی تحت تاثیر شبهات قرار نگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: باید به وعده های الهی ایمان و توجه داشت و باور کنیم که پیروزی از آن جامعه ایمانی است و ایمان به نصرت الهی، ابرقدرت را در هم می شکند.

آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد: اراده خداوند در میدان نبرد و جنگ و جهاد، همراهی و حمایت از جبهه حق و حضور جدی در میدان نبرد است.

وی با بیان اینکه حزب الله در خط مقدم نبرد ایستاد، اظهار کرد: شهید سید حسن نصرالله یک تشکیلات و شبکه سازی منسجم و قدرتمند رت شکل داد و جریان حزب الله را بازسازی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: این در حالیست که بعد از شهادت سید حسن نصرالله، جریان مقاومت خانه عنکبوت و محل استقرار نخست وزیر رژیم صهیونیستی را توسط پهباد مورد هدف قرار داد.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: روزانه بیش از ۲۰۰ موشک توسط حزب الله به حیفا و شهرهای شمالی فلسطین اشغالی شلیک می شود که حجم عملیات مبتنی بر زمان بندی و برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: حضور میدانی و اتفاقات رخ داده در عرصه میدانی نشان دهنده زنده بودن حزب الله و مقاومت است با وجود آنکه بسیاری از فرماندهان آنها شهید شدند.

امام جمعه همدان با بیان این سوال که آیا رژیم صهیونیستی در یکسال گذشته پیروز میدان شده و آیا اهداف رژیم صهیونیستی محقق شده است؟ گفت: رژیم صهیونیستی در یکسال گذشته دنبال آزاد سازی اسرای طوفان القصی، خلع سلاح جریان مقاومت، ورود به جنوب لبنان، ایجاد امنیت برای شهرک نشین ها بود ولی به هیچیک از اهدافش نرسید.

آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: باید مراقبت بود در عرصه ذهنی و فضای رسانه ای، رژیم اشغالگر قدس خود را پیروز میدان معرفی نکند هر چند فرماندهان عزیزی شهید شدند و خسارت هایی وارد شد.

وی گفت: امروز مردم لبنان بدانند تنها مجموعه ای که می تواند از تمامیت ارضی این کشور دفاع کند حزب الله است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان بیان کرد: یحیی السنوار انگیزه مقاومت را در نسل آینده مقاومت تقویت کرد ، ایشان در فضای رسانه ای جهان تبدیل به قهرمان و اسطوره شده که می تواند انگیزه مقاومت را در نسل جدید تقویت کند.

آیت الله شعبانی موثقی اظهار کرد: دشمن با این کارها دنبال ترساندن جبهه مقاومت و جریان حزب الله است ولی او نمی داند به گفته شهید سلیمانی ما ملت امام حسین(ع) هستیم و ملتی که شهادت دارد از جنگ وحشت نمی کند.