کیش- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به آغاز عملیات ایجاد ساز و کار برای ارتقاء کارت کیشوندی، گفت: کارت کیشوندی باید با هویت‌سازی و اشتراک منافع، به تقویت حس تعلق و ایجاد یک هویت جمعی کمک کند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، علیرضا فاطمیان پور در نشست « ارتقاء خدمات کارت کیشوندی و نقش موثر جوامع و صنوف گردشگری در این زمینه» با بیان اینکه کارت کیشوندی در آستانه یک تحول بزرگ قرار گرفته است، اظهار کرد: ارتقاء خدمات ارائه شده در این کارت با ضرورت پاسخگویی به نیازهای مردم جزیره کیش در دستور کار است.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده که مناطقی که ساکنان آنان حس تعلق به آن دارند، بهترین نتیجه را در فرهنگ سازی، آنهم با کمترین هزینه کسب کرده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به نارضایتی موجود از خدمات ارائه شده در کارت کیشوندی اشاره کرد و افزود: مزایای فعلی کارت کیشوندی محدود است و برای سبک زندگی امروزی مردم کافی نیست که باید ارتقاء یابد.

وی اضافه کرد: در یک بازه زمانی طولانی مدت، کارت کیشوندی راکد مانده و تحولی در آن رخ نداده است؛ رضایت عمومی از وضعیت موجود این کارت پایین بوده و این امر نشان‌دهنده عدم توجه به برخی مسائل بنیادین در گذشته است که در همین راستا احیای این کارت شهروندی امروز به یکی از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد کیش تبدیل شده است.

فاطمیان‌پور با تاکید بر اینکه راهبری و ارتقاء این کارت بر اساس نیازهای شهروندان و تحت نظارت معاونت فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود، بیان کرد: ارتقاء کارت کیشوندی مستلزم همکاری تمامی بخش‌های سازمان منطقه آزاد، مجموعه‌های خدماتی و خود شهروندان است.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد کیش باید با ارائه برخی امتیازات به عنوان پیش نیاز دریافت کارت، ارزش آن را افزایش دهد، گفت: یک تعامل 2 طرفه باید در این راستا شکل گیرد و سازمان منطقه آزاد نیز نیز تخفیفات و تسهیلات ویژه‌ای به دارندگان کارت کیشوندی ارائه دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اجرای موفقیت‌آمیز طرح ارتقاء کارت کیشوندی را مستلزم مشارکت همه جانبه دانست و گفت: حضور فعالانه تمامی مجموعه‌ها در این طرح، به‌صورت داوطلبانه و بر اساس توانمندی‌های هر یک، مورد استقبال قرار می‌گیرد.