تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون کبدی کشورمان تاکید کرد جزایر سه‌گانه همواره به نام ایران بوده و خواهد بود و تا ابد متعلق به این آب و خاک است.

عباس اورسجی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در واکنش به ادعای واهی مطرح شده علیه تمامیت ارضی ایران اظهار داشت: تاریخ بهترین قاضی است، جزایر سه گانه همواره به نام ایران بوده و خواهد بود و اسناد فراوانی نیز در کتابخانه‌ها ‌و حتی موزه‌های اروپایی وجود دارد که مهر تاییدی بر این موضوع است.

وی ادامه داد:‌ متاسفانه شیطنت‌های کشورهای خارجی تمامی ندارد و این‌بار با مطرح کردن چنین ادعای واهی سعی دارند خباثت خود را به شکل دیگری نشان دهند. حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک ریشه در تاریخ کشورمان دارد و مربوط به امروز و دیروز نیست. آنهایی که چنین ادعایی دارند بهتر است به جای این‌کارها صفحات تاریخ را مرور کنند تا با واقعیتی که وجود دارد، بیشتر آشنا شوند.

رئیس فدراسیون کبدی کشورمان تصریح کرد: خوشبختانه پس از این ادعای واهی شاهد واکنش خودجوش بسیاری از چهره‌های ورزشی و غیرورزشی بودیم و مردم ایران نشان دادند با تمامیت ارضی شوخی ندارند. جامعه ورزش هم در کنار سایر آحاد جامعه بر این موضوع تاکید دارد و این جزایر متعلق به ایران بوده و خواهد بود و آنهایی که ادعای مالکیت آن را دارند بدانند که این موضوع محل صحبت و مذاکره نیست. این واکنش‌ها به فضای مجازی هم سرایت کرده و می‌بینیم که بسیاری از چهره‌های مختلف به اشکال مختلف بر حق حاکمیت ایران بر این جزایر تاکید دارند.