سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: حمایت از جبهه مقاومت و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی موضع رهبرمعظم انقلاب و قشرهای مختلف جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام(ره) این شهر با تبریک و تسلیت شهادت فرماندهان بزرگ و والامقام حماس افزود: امیدواریم خون مطهر شهیدان موجب تسریع در نابودی رژیم جنایتکار صهیونیستی و پیروزی حماس و حزب‌الله شود.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در وصف شهید سید هاشم صفی‌الدین بیان کرد: ایشان سید مجاهد رشید فداکار بود.

وی با اشاره به بیانیه و پیام رهبر معظم انقلاب گفت: حمایت از جبهه مقاومت یک وظیفه است و حمایت می‌کنیم.

امام جمعه سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سیدحسن نصرالله افزود: این شهید بزرگوار همواره تاکید داشت کنار نمی‌شینیم تا فلسطین آزاد شود.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب یادآور شد: حزب‌الله قوی‌ترین مدافع لبنان و مستحکم‌ترین سپر در مقابل طمع‌ورزی رژیم کودک‌کش صهیونیستی است، چرا که این رژیم جنایتکار تجزیه لبنان را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: دلسوزان لبنان نگذارند سخن باطل در زمینه حمایت از غزه و مبارزه با رژیم جنایتکار صهیونیستی مطرح شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: حزب‌الله در حال رویش است و نقش تاریخی خود را ایفا می‌کند؛ ایران هم به حزب‌الله در مقابل ظالم کمک می‌کند و اهدای طلا از سوی بانوان برای حمایت از جبهه مقاومت قابل تقدیر است.

وی اظهار کرد: گذشتن از مال جهاد و همراهی آحاد جامعه در زمینه کمک نقدی و غیرنقدی به جبهه مقاومت ستودنی است.

خطیب جمعه سمنان بیان کرد: پوتین رییس‌جمهور روسیه مسلمان نیست، اما چندی پیش گفت که باید کشور مستقل فلسطین شکل بگیرد؛ برخی‌ها که خود را به عنوان راهبران جامعه می‌دانند، مدعی ایجاد ۲ دولت هستند و این دیدگاه جای تاسف دارد و این موضع ملت تلقی نمی‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از فرماندهان رژیم صهیونیستی اعلام کرده که اگر جنگ ۶ ماه دیگر ادامه یابد به هدف خود نمی‌رسیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه رژیم جنایتکار صهیونیستی آمار کشته‌ها و زخمی‌ها را اعلام نمی‌کند، افزود: طبق گزارش‌ها رژیم صهیونیستی به ازای هر یک روز جنگ ۱۳۰ میلیون دلار متحمل هزینه اقتصادی می‌شود و بهترین کار برای آنان آتش‌بس است و طراح آنان می‌گوید از جنگ طولانی فلسطین دست برداریم.

وی با اشاره به هشتم آبان روز پدافند غیرعامل، گفت: برگزاری همایش ملی «جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» در زمینه امنیت غذایی و بحران جمعیت اقدامی ارزشمند از سوی حوزه‌ علمیه خواهران سمنان بود.

خطیب جمعه سمنان تاکید کرد: دشمنان با ترفندهای مختلف از جمله جنگ زیستی با استفاده از مهاجمان زیستی و دستکاری ژنتیکی حیوانات اهلی طرح عقیم‌سازی و سرطان را دنبال می‌کنند که آنان با این جنایت‌ها حتی انسانیت را زیرسوال برده‌اند.

وی با اشاره به پایین بودن نرخ رشد جمعیت و آمار بالای طلاق در سمنان، نقش‌آفرینی بیش از پیش حوزه‌های علمیه را برای رفع این چالش خواستار شد.

به گفته امام جمعه سمنان، بازسازی واگن‌ها عامل کاهش تردد قطار محلی است و به زودی رفت و آمد قطار به شکل قبل برمی‌گردد.