تبریز -ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نابودی اسلام خیال خام رژیم غاصب صهیونیستی است و تا زمانی که جوانان مسلمان در خط مقاومت هستند، این خواب تعبیر نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، جنایت های ارتش اسرائیل در غزه و لبنان را نمونه آشکار و عریان از ددمنشی این رژیم اشغالگر دانست و افزود: جهان اسلام به خصوص نظام جمهوری اسلامی مدافع اصلی فلسطینی ها و لبنانی ها هستند.

وی به فرا رسیدن روز بسیج دانش آموز برابر با هشتم آبان اشاره و اظهار کرد: تا زمانی که فهمیده‌ ها و احمد قصیرها ( نوجوان ۱۷ ساله لبنانی که در سال ۱۳۶۱ به شهادت رسید) در جهان اسلام رشد و نمو دارند، آمریکا و صهیونیست‌ها درمانده شده هرگز توانایی شکست دادن اسلام و مسلمانان را نخواهند داشت.

مطهری اصل جوانان و نوجوانان امروز جهان اسلام و ایران اسلامی بسیار هوشیارتر از سال های گذشته خواند و ادامه داد: حسین فهمیده الگویی برای نوجوانان امروز است که با سن کم اما معرفتی بزرگ برای دفاع از خاک و ناموس وطن جان خود را فدا کرد.

وی یادآور شد: امروز نیز در فلسطین و لبنان جوانان و نوجوانان ۱۴ و ۱۵ ساله در خط مقاومت ایستاده‌اند و با وجود از دست دادن عزیزان خود باز هم آماده تسلیم شدن در برابر ظلم استکبار نیستند و این دستاوردی بزرگ برای جهان اسلام است.

مطهری اصل نقش و جایگاه مهم دانش‌آموزان در پیشرفت و توسعه کشور را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: روز بسیج دانش‌آموزی فرصتی است تا نسل جوان با ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس آشنا شوند و بر تقویت روحیه انقلابی، دینی و هویتی خود اهتمام جدی داشته باشند.

وی به تاثیرگذاری دانش‌آموزان بسیجی در سازندگی و خودکفایی ملی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان سربازان آینده کشور در عرصه های گوناگون هستند که می‌توانند با علم، تخصص و روحیه بسیجی و انقلابی در سازندگی کشور نقش آفرین باشند.

مطهری اصل با بیان اینکه دانش آموزان امروز مسئولان و مدیران آینده کشور خواهند بود و زمام امور به دست آنها خواهد افتاد، اظهار کرد: بنابراین باید بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش در تربیت آن ها در تراز انقلاب اسلامی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی به فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد اولین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی مصادف با ۱۰ آبان اشاره و اضافه کرد: برای بزرگداشت سالگرد این شهید بزرگوار باید مجلسی شایسته در حد این مرد انقلابی و نام آذربایجان و تبریز برگزار شود.

مطهری اصل از شهید قاضی به عنوان یکی از رهبران اصلی نهضت اسلامی در کشور یاد کرد که خدمات دینی و انقلابی وی هرگز فراموش نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، در پایان نماز جمعه تبریز نمازگزاران به صورت دسته جمعی در پویش گلریزان مقاومت که توسط اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در سنگ فرش محوطه مصلای تبریز تدارک دیده شده بود، شرکت کردند.

امام جمعه تبریز با تمجید از این حرکت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، گفت: تمام وجوهات و اقلام قیمتی جمع آوری شده به طور مستقیم به دفتر مقام معظم رهبری ارسال می شود و مردم باید در این پویش، شرکتی حماسی داشته باشند.

مطهری اصل دستگیری از مسلمانان زیر ظلم و ستم را از سفارشات مهم دین اسلام و تاکیدات آموزه های دینی دانست و افزود: مردم تبریز و آذربایجان در این عرصه نیز همچون عرصه ها و صحنه های تاریخی دیگر، موفق و سربلند خواهد شد.