یزد- ایرنا- امام جمعه موقت یزد از همه آزادی خواهان و مسلمین جهان خواست به یاری مردم مظلوم غزه و لبنان بشتابند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام " سید ناصر محمدی " در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد از مردم خواست همانند گذشته به انحای مختلف به خصوص با کمک‌های مادی و معنوی خود یاریگر مردم غزه، فلسطین و لبنان باشند

وی در ادامه گفت: افزایش قیمت سکه، طلا و ارز در گرانی اکثر اقلام مورد نیاز مردم اثر دارد و دولت باید برای کنترل آنها و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی تلاش کند.

خطیب جمعه یزد بادآور شد: افزایش نرخ برخی اقلام مورد نیاز زندگی مردم یکی از مهمترین مشکلات است که باید دولت برای حل آن اقدام مناسب داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید هر روز شاهد افزایش قیمت کالاهای مختلف مردم در کشور باشیم ادامه داد: حل مشکلات اقتصادی باید به جد در دستور کار دولت باشد.

محمدی به اهمیت استفاده درست از فضای مجازی اشاره کرد که دشمنان از آن برای تهاجم فرهنگی علیه نسل جوان استفاده می‌کنند.

مقاومت مردم غزه همچنان ادامه دارد

همچنین امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: هر روز خسارات زیادی اعم از جانی و مالی به مردم مظلوم فلسطین، غزه و لبنان وارد می‌شود اما ما شکی نداریم که خون شهید جوشان، زنده‌کننده و پویا کننده است.

حجت الاسلام " سید محمدکاظم مدرسی " در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به اهمیت تقوا اظهار کرد: در سوره مبارکه حج نیز به اهمیت تقوا و جهاد اشاره شده است و حق جهاد در این آیه یعنی انسان با مال، آبرو و جان خود در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و در تقوا نیز این مورد مطرح است.


وی ادامه داد: اشاعه فحشا و فساد نیز یکی از گناهان کبیره در اسلام است که به دلیل هتک حرکت و هتک حیثیت به آبروی مردم در زمره این گناهان قرار گرفته که باعث شکسته‌شدن قبح گناه می‌شود.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه انسان‌هایی که با فحشا در ارتباط هستند به سه دسته تقسیم می‌شوند، گفت: مرتکبین، مروجین و علاقه‌مندان به اشاعه فحشا از جمله افرادی بوده که در ارتباط با فحشا هستند و در زمره عذاب شدگان خواهند بود.

مدرسی افزود: اشاعه فحشا با زبان، قلم و گاهی در فضای مجازی و حقیقی است، قرار دادن امکانات در اختیار گناهکاران نیز از جمله اشاعه فحشا است و هم قدرتمندان و هم دولت‌مردان جامعه باید از اشاعه فحشا در جامعه جلوگیری کنند.

همچنین امروز بعد از اقامه نمازجمعه در یزد و اکثر مناطق و شهرستان های استان؟ مردم با برگزاری راهپیمایی، خشم و نفرت خود را از غاصبان صهیونیستی اعلام و از مردم غزه، لبنان و فلسطین حمایت کردند.

نمازجمعه در ۲۷ نقطه استان یزد اقامه می‌شود.