ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه تلاش دشمن صهیونیستی از طریق نرم‌افزارها و فضای مجازی روز به روز در اذهان مردم جهان بیشتر می شود، گفت: مقاومت در مقابل جنگ نرم دشمن وظیفه امروز مسلمانان است و باید در این خصوص حالت فعال داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ارومیه اظهار کرد: ما مسلمانان باید در جبهه جنگ سخت و نرم هوشمندانه عمل کرده و مقاومت کنیم چرا که دشمن در هردو جبهه از جمله جنگ نرم سرمایه‌گذاری بسیاری انجام داده است.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی و دشمنان ایران اسلامی حتی در نحوه برگزاری مسابقات، نحوه تکلم بین زنان و مردان، نوشیدن حرامی‌ها و کارهای سینمایی و مواردی که موازی با بی‌عفتی و بد اخلاقی است، از طریق سینما و شبکه مجازی قبح زدایی کرده و در صدد تبدیل آن به فرهنگ هستند.

وی با اشاره به آغاز کار بررسی بودجه سال آینده در مجلس شورای اسلامی، از مسوولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا اولویت آذربایحان‌غربی را مشخص کنند و بر اساس آن اعتبار و اولویت سنجی کنند نه اینکه بخش به بخش اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اتفاقات اخیر در حوزه مدیریت شهری ادامه داد: در شهر ما ارومیه چه اتفاقی رخ داده است که شهر با اتفاقات ناملایمی در مرور زمان روبرو می‌شود و این تنش‌ها ظاهراً تمام شدنی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: این تنش مدیریت شهری نباید در جامعه آشکار می‌شد و جامعه را متشنج می‌کرد بلکه باید در جلسات داخلی مدیریت شهری به آن پرداخته و اصولی حل می‌شد.

وی افزود: باید به مردم این شهر رحم کرد چرا که این شهر با مشکلات بسیاری روبروست و ضمن رفع تمام مشکلات، باید از ایجاد تشنج در جامعه نیز جلوگیری کرد.

وی با اشاره به شهادت سید هاشم صفی الدین اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان جهانی حدود ۷۵ تن بمب بر این جامعه سرازیر کرد تا این بزرگوار را به شهادت برساند که نشان از ترس ذاتی آنها است.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: رژیم صهیونیستی با این همه هزینه جنگی و اجرای جنگ تحمیلی نتوانسته است به اهداف خود برسد؛ با وجود اینکه آمریکا و غرب از او حمایت می‌کنند اما آنها در اصل شکست خورده و جزو بازندگان در این جنگ هستند.

وی با بیان اینکه امروز حرکات اشرار جهانی‌قابل مشاهده است که در حمایت از رژیم صهیونیستی قد علم کرده‌اند، اظهار کرد: تا دیروز همه آنها حامی حیواناتی چون سگ و گربه بودند تا انسانیت زیر سوال نرود اما در کمال ناباوری که آنها در جامعه جهانی شکل داده‌اند با کشتن صدها هزار نفر انسان به آن افتخار کرده و این همان حقوق بشر آمریکایی و صهیونیستی است .

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به ملزومات معنویات امروز جامعه مسلمانی افزود: کسانی که رباخوار هستند باید بدانند که آیه‌های سخت در این خصوص نازل شده که در روز قیامت به اندازه رباها شکمشان پر از آتش می‌شود.

وی ادامه داد: هر کسی رباخوار باشد در واقع شمشیر بر خدا و پیغمبران آن کشیده است و اعلام جنگ با خدا می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر کسی توبه کند درب الهی به روی انسان‌ها همیشه باز است اما به هیچ عنوان نباید مال یتیم را ضایع کرد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به عمل حرام رشوه گفت: به هیچ عنوان در ادارات و سازمان‌ها رشوه جایز نبوده و مال حرام است، اینکه در مقابل کار اداری درخواست وجه شود این همان رشوه آشکار است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به کارهای منفی رسانه‌ای گفت برخی خبرنگاران و رسانه‌ها شاید با دریافت پول اقدام به درج و انتشار متن و کلیپ‌هایی می‌کنند که با آبرو ریزی مواجه می‌شود و آن پول را به خانواده خود انتقال می‌دهند که این عملی حرام بوده و در رتبه رشوه قرار دارد.

وی با اشاره به نمود رشوه در جامعه پزشکی گفت: اینکه برخی پزشکان با درخواست پول اقدام به عمل جراحی می‌کنند و بیشتر از حق قانونی بیمارستانی دریافت می‌کنند، حرام بوده و عملی ناپسند و به دور از انسانیت است.

به گزارش ایرنا، نمازجمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور مردم در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.