گرگان- ایرنا- امام جمعه گرگان با یادآوری نماز جمعه نصر به امامت رهبر معظم انقلاب گفت: این نماز جمعه سرمایه اجتماعی ایران را بیش از پیش آشکار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: دنیا قدرت مردم ایران را در نماز جمعه نصر به وضوح مشاهده کردند.

وی بیان کرد: نماز جمعه نصر باعث شد، دشمنان تبلیغات خود را علیه امام خمینی (ره) با هدف تخریب چهره معمار کبیر انقلاب و بی‌اساس بودن انقلاب آغاز کردند.

امام جمعه گرگان گفت: قدرت بازدارندگی سیاسی ایران سبب شده بسیاری از کشورهای دنیا از ما بترسند.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: سفرهای وزیر امور خارجه به کشورهای گوناگون از جمله چندین کشور عربی منطقه و چند کشور اروپایی، نمونه بارز، مشهود و ملموس قدرت دیپلماسی کشور ما بود.

امام جمعه گرگان گفت: یکی دیگر از قدرت‌های هر کشوری سرمایه‌های اجتماعی یا همان مردم هستند که اگر با نظام همراه باشند، آن جامعه قدرت بازدارندگی بالایی خواهد داشت.

آیت‌الله نورمفیدی اظهار داشت: دنیا با مشاهده نماز جمعه نصر، قدرت بازدارندگی ایران را در بخش سرمایه اجتماعی دید.

وی بیان کرد: هر سرمایه اجتماعی ایران در نماز جمعه نصر، تیر و نیزه‌ای به قلب دشمن بود.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی تنها کشوری است که براساس تکلیف شرعی و انسانی به دفاع از مردم مظلوم لبنان، غزه و فلسطین پرداخته و همین باعث شده تا به کشوری وابسته نباشد.

وی افزود: هر چند ما در کشور مشکلاتی داریم که به مرور زمان حل خواهد شد، اما نباید این مشکلات سبب زاویه پیدا کردن مردم با اصل نظام شود.

آیت‌الله نورمفیدی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه گرگان با اشاره به برخی ادعاها مبنی به حق مالکیت نداشتن ایران بر جزایر سه‌گانه (تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی)، گفت: این جزایر به علت داشتن موقعیت حساس و استراتژیک و همچنین بودن ذخایر نفتی و گازی غنی، ارزش و اهمیت بالایی برای این مدعیان دارد.

امام جمعه گرگان اظهار داشت: وجود ۶۰۰ میلیارد ذخیره بشکه نفتی، قرار داشتن در آب‌راه مهم، عبور همه صادرات نفتی از تنگه هرمز در این منطقه، عمق داشتن دریا در این مناطق که فرصت خوبی برای عبور کشتی‌های سنگین و حجیم محسوب می‌شود، بخشی از ویژگی‌های این جزایر سه‌گانه است‌

وی ادامه داد: هر کشوری بتواند حاکمیت این جزایر را در اختیار بگیرد، به واقع تنگه هرمز را در اختیار و بر آن مسلط خواهد شد.

امام جمعه گرگان گفت: مدعیان حتی با جمع کردن امضا در منطقه و کشاندن ادعاهای خود به سازمان ملل و شورای امنیت، به منظور گرفتن حق حاکمیت و مالکیت ایران از این جزایر، نتوانستند در این کارشان هم موفق شوند و با در بسته سازمان ملل و شورای امنیت روبرو شدند.

آیت‌الله نورمفیدی اظهار کرد: هدف اصلی دشمنان از طرح این مسایل، نبودن ایران قوی در منطقه است.

وی تاکید کرد: دشمنان بدانند اگر نگاه چپ به جزایر ایرانی مورد نظر داشته باشند، جواب سختی خواهند گرفت.

وی همچنین به شرایط نامناسب و نامساعد در لبنان، غزه و فلسطین اشاره کرد و گفت: دفاع با جان و مال از مردم مظلوم و بی‌گناه این کشورها به ویژه زنان و کودکان بر همه واجب است.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: حال اگر شرایط دفاع با جان فراهم نیست، باید با کمک‌های مالی به یاری مظلومان برویم.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: آنان که توانمندتر هستند باید در این مسیر پیشگام باشند و بیشتر به یاری مردم مظلوم بپردازند.