اسلامشهر - ایرنا - عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر هم اکنون یکهزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و با تامین این مبلغ و تجهیز و تامین نیروی کار توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران تا ۶ ماهه ی اول سال ۱۴۰۴ شاهد بهره برداری کامل این بیمارستان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مردم تهران ری اسلامشهر پردیس و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولان در فصل بودجه روز جمعه با بازدید از پروژه های نیمه تمام و حیاتی شهرستان اسلامشهر به بررسی اولویت ها جهت اختصاص بودجه پرداختند.

در این بازدید عبدالحسین روح الامینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه، حجت الاسلام علیرضا سلیمی سخنگو و محمد سراج معین شهرستان اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی به همراه حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر از پروژه های نیمه تمام اسلامشهر بازدید کردند.

در ابتدا بازدید از پروژه ی نیمه رها شده ی ایستگاه پمپاژ ESP1 کانال محمدیه که در صورت تخصیص بودجه اراضی کشاورزی پایین دست مشروب خواهد شد توسط عبدالحسین روح الامینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس صورت گرفت.

روح الامینی ضمن تاسف برای رهاسازی پروژه هایی که علی رغم هزینه های صرف شده رها می شود گفت: استاندار جدید، فرماندار شهرستان و کمسیون برنامه و بودجه همت کنند و از این استان درآمدزای کشور که ۴۵ درصد درآمد کشور از آن ایجاد می شود، مقداری را خرج خود استان تهران کنند.

در صورت تخصیص اعتبار در عرض ۶ ماه این پروژه را به بهره برداری خواهد رساند.

درادامه اعضای مجلس به بازدید از بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی اسلامشهر پرداختند.

در این بازدید علاوه بر نمایندگان مجلس، رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع و رضا شروین بدو معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز حضور داشتند.

روح الامینی ضمن تاکید بر تلاش برای اتمام پروژه های نیمه تمام گفت: با توجه به اینکه آغاز به کار این پروژه از سال ۱۳۸۷ بوده و پیشرفت آن تا قبل از حضور شهید رییسی در اسلامشهر ۶۰ درصد بوده، تاکنون تقریبا با پیشرفت ۹۵درصدی آن رو به اتمام است.

وی افزود: این پروژه هم اکنون یکهزار میلیارد تومان بودجه برای نهایی شدن نیاز دارد که با قول معاونین دانشگاه علوم پزشکی تهران حاضر در بازدید با تجهیز و تامین نیرو نهایتا تا ۶ ماهه ی اول سال ۱۴۰۴ شاهد بهره برداری کامل این بیمارستان خواهیم بود.

عضو کمسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: حضور پرسنل و کادر درمان نیاز به تامین مسکن در منطقه دارد که با پیگیری این موضوع از طریق وزارت مسکن و شهرسازی این مسئله را مرتفع خواهیم کرد.

فرماندار اسلامشهر نیز ضمن تشکر از حضور نمایندگان مجلس در این پروژه گفت: امیدواریم این بازدید نتیجه مثبتی برای پایان ۲ دهه چشم انتظاری مردم داشته باشد و هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

محمد سراج نماینده معین اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر پیگیری این پروژه ی مهم گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام اسلامشهر از جمله بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اولویت پیگیری ما خواهد بود.

وی افزود: با ایجاد دفتر نمایندگان در اسلامشهر به سایر پروژه ها نیز رسیدگی خواهیم کرد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای اتمام به یک پروژه همه ی عوامل باید دست در دست هم دهند، مهم است که بخش عمرانی، تجهیزات، نیروی کار همزمان با هم تامین گردد که منوط به همت مسئولین با هماهنگی فرماندار محترم است.

پس از بازدید از پروژه نمایندگان مجلس در مصلای اسلامشهر در نماز جمعه شرکت کردند.

اسلامشهر با حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.