بوشهر- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مولفه های قدرت نظام جمهوری اسلامی برای بازدارندگی و مقابله با سیاست های خصمانه دشمنان گوناگون ، کارامد و کارساز است.

به گزارش ایرنا آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز جمعه در جمع نماز گزاران بوشهری اظهار کرد: ایران دارای مولفه‌های قدرت است و اکنون در عرصه نظامی و دفاعی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و در عرصه فکری و اعتقادی دارای ساختار اعتقادی قوی است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه امنیتی دارای شاخص‌های بالای امنیت است و در حوزه اقتصادی تحریم‌های ظالمانه کارساز نشده بلکه ایران اسلامی به سمت پیشرفت اقتصادی و خودکفایی حرکت کرده است.

صفایی بوشهری یادآور شد: مهمترین وظیفه مسلمان در شرایط کنونی سخت منطقه حمایت از مظلومان فلسطین و لبنان است.

وی گفت: حمایت از مردم غزه و لبنان یک رسالت و ماموریت الهی برای همگان محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: : کمک به مردم فلسطین و لبنان که همواره مورد تهاجم سخت بمباران هوایی رژیم صهیونیستی قرار دارند یک وظیفه مهم در عرصه‌های مختلف مشارکتی از جمله کمک مالی، کالایی، رسانه‌ای ، فرهنگی و اجتماعی است.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه کمک به مظلوم و ایستادگی مقابل ظالم ادامه دهنده سیره نبوی است افزود: یاور مظلوم و ایستادگی مقابل جنایتکاران و ظالمان از ویژگی‌های مسلمان انقلابی و جهادگران است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: باتوجه به زندگی سخت مردم فلسطین و لبنان با حملات پیاپی رژیم اشغالگر قدس در آستانه فصل سرما اگر به آنان کمک نشود دچار بحران در زندگی می‌شوند و بر امت اسلامی لازم و واجب است به هر شکل ممکن به این مردم ستم‌دیده کمک شود.

وی گفت: اکنون دشمنان از 2 جهت جهان اسلام ، جمهوری اسلامی و محور مقاومت را مورد هجمه سخت نظامی و نرم فرهنگی و رسانه‌ای قرار داده است.

صفایی بوشهری یادآور شد: دشمنان دنبال این هستند که با این تهاجم فرهنگی، مهندسی اذهان، ادراک جامعه به ویژه اقشار نوجوان و جوان را در اختیار بگیرند و فضای فکری، اندیشی و نظام اعتقادی جامعه هدف را به سمت غرب‌گرایی، دوری از هویت ملی و دینی سوق دهند.

وی تاکید کرد: ما باید در مقابل این تهاجم بسیار خطرناک نرم فرهنگی به ویژه با بکارگیری رسانه، یک جبهه مقاومت رسانه‌ای و فرهنگی و اعتقادی ایجاد کنیم.

صفایی بوشهری با بیان اینکه در عرصه‌های فرهنگی و رسانه‌ای کارهای بسیاری در کشور شده است گفت: میزان موفقیت این فعالیت‌ها تأثیرگذاری صحیح و ایجاد قدرت مقاومت در جوان و نوجوان در مقابله این هجمه‌های فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: آنان دنبال این هستند که اذهان مردم جامعه را تحت تأثیر برنامه‌های خود قرار دهند که رفتارها را مدیریت و کنترل کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر باتاکید بر ایجاد جبهه قوی، دانش‌بنیان، عمیق بر اساس شناخت توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان و جامعه شناسی و روانشناسی محیطی اضافه کرد: در این راستا لازم است مسئولان و تمام گروه‌های فرهنگی و رسانه‌ای تلاش کارآمد داشته باشند.

امام جمعه بوشهر دفاع موثر و قدرت فکری و اندیشی به جامعه هدف نوجوانان و جوانان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس الگوی مناسبی در همه عرصه‌ها زیست متشرعانه و زندگی مجاهدانه برای جوان و نوجوان ما است و باید این مهم ترویج شود

وی گفت: دشمنان امروز دنبال جنگ ترکیبی و متنوع با جمهوری اسلامی ایران هستند تصریح کرد: آرایش دشمن که برای ایران اسلامی در محور مقاومت طراحی و مهندسی کرده ترکیبی سخت نظامی و نرم غیرنظامی در همه عرصه‌های علم و فناوری، اقتصادی، فرهنگی و دیگر عرصه‌ها است چون ایران دارای مولفه‌های قدرت گوناگون است.

صفایی‌بوشهری‌ با بیان اینکه ایران اسلامی در عرصه علم و فناوری از کشورهای پیشرفته جهان در عرصه رشد است گفت: وحدت اجتماعی جمهوری اسلامی اسلامی مثال‌زدنی است.

وی ادامه داد: ایران با داشتن مولفه‌های قدرت فراوان، به همین خاطر دشمن نمی‌تواند با یک شکل به ایران اسلامی تهاجم کند ازاین‌رو جنگ ترکیبی راه انداخته است و با هدایت‌های مقام معظم رهبری و با مشارکت مردم از جمله جوانان و نوجوانان، تهاجم ترکیبی دشمن به شکست انجامید هر چند آسیب وارد کرده ولی ایران هم به دشمن آسیب زده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه صهیونیست‌ها فکر می‌کنند با این عملیاتی که انجام می‌دهند پیروز شده‌اند تاکید کرد: دشمنان صهیونیستی بدون شک شکست خورده‌اند و در حمله حماس آن خط سنگین و گنبد آهنین شکسته شد و فلسطین اشغالی چنان شد که جغرافیای حماس توسعه یافت.

وی گفت: رژیم صهیونیستی تنها یک راه برای خود در حملات موشکی، بمباران هوایی فرض کرده بودند اما توان رزم در مقابل رزمندگان اسلام، حزب‌الله، حماس، گردان‌های عزالدین قسام، و دیگر مجاهدین ندارد و اکنون رژیم صهیونیستی از جبهه مقاومت در یمن، عراق، سوریه، لبنان و غزه به شدت مورد حمله قرار دارد و اقتصاد این رژیم غاصب و جنایتکار دچار بحران و فروپاشی شده و شکست اسرائیل را به‌زودی همگان خواهند دید.

خطیب نماز جمعه بوشهر ادامه داد: آنان تصور می‌کنند به به شهادت رساندن رهبران جبهه مقاومت و مستشاران پیروز شده‌اند این درحالی است که صحنه نبرد در جبهه و محور مقاومت آنقدر گسترده و عمیق است که با شهادت سرداری ده‌ها سردار دیگر طلوع می‌کند.

صفایی بوشهری با اشاره به شایعه‌پراکنی از سوی رژیم صهیونیستی در رسانه‌ها که ایران از خط مقاومت فاصله گرفته است تأکید کرد: آمریکا، انگلیس، اسرائیل و کشورهای منطقه بدانید ایران اسلامی با تمام وجود از محور مقاومت به اشکال مختلف حمایت می‌کند.

در پایان این آئین عبادی و سیاسی نمازگزاران استان بوشهر در شهرها و مناطق مختلف جنایت های رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.