تهران- ایرنا- دبیر لیگ ربات‌های جنگجوی المپیک فناوری ۱۴۰۳ از انتخاب ربات گلادیاتور در بخش رقابتی این لیگ از بین ربات‌های سبک‌وزن خبر داد.

به گزارش روز جمعه گروه علمی ایرنا از روابط‌عمومی منطقه بین‌المللی نوآوری ایران، کمیل یزدانی افزود: در کنار لیگ ربات‌های سبک‌وزن، سنگین‌وزن و دانش‌آموزی در المپیک فناوری، رقابتی با عنوان «گلادیاتور» تدارک دیده‌ایم که در آن، تمامی ربات‌های سبک‌وزن با وزن حداکثر ۳۰ کیلوگرمی به طور هم‌زمان با یکدیگر رقابت می‌کنند. از میان تمامی ربات‌ها، یک ربات که توانست همه ربات‌ها را شکست دهد، شایسته دریافت عنوان گلادیاتور خواهد شد.

بر اساس این گزارش، رقابت گلادیاتورها در بخش ربات‌های جنگجوی المپیک فناوری روز ۷ آبان ۱۴۰۳ در منطقه بین‌المللی نوآوری ایران برگزار می‌شود.

رقابت هوش مصنوعی المپیک فناوری ۱۴۰۳ در سه لیگ پردازش داده، پردازش متن و پردازش تصویر و با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از فعالان این حوزه برگزار شد و در هر لیگ شرکت‌کنندگان در زمان محدود به دو سؤال در حوزه تخصصی خود پاسخ دادند.

در ادامه، تیم‌های برتر هر رقابت با حضور داورانی از صنعت و دانشگاه به ارائه روش حل مساله خود برای پاسخ به سؤالات پرداختند. ترتیب تیم‌های برتر پس از ارزیابی توسط داورها و در اختتامیه المپیک فناوری در روز دوشنبه ۷ آبان معرفی و تجلیل خواهند شد.