قصرشیرین-ایرنا - امام جمعه قصرشیرین گفت: رمز و راز جمهوریت و مردم سالاری در فضای گفتمانی انقلاب اسلامی وفاق ملی و همه با هم بودن و باور بر ارزش ها و آرمان های انقلاب نظیر استقلال، استقرار عدل و قسط است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین در جمع نماز گزاران افزود: دولت چهاردهم گفتمان خود را وفاق ملی اعلام کرده و اعلان نموده که مشی مدیریتی کشور مبتنی بر وفاق ملی خواهد بود که برای تحقق وفاق پیشرفت همه جانبه کشور به دست خود مردم امکان پذیر است.

او اظهار کرد: اولین مساله وفاق بر موضوع حل مشکلات معیشتی مردم و معضل اقتصادی کشور و دومین مساله شفافیت، کارآمدی، سلامت و عاری بودن از فساد در همه سطوح اداری و اجرایی کشور است.

امام جمعه قصرشیرین سومین مساله مورد وفاق را حفظ امنیت و ثبات کشور و وفاق بر مقابله با دشمن مبتنی بر منطق مقاومت بیان کرد.

حجت الاسلام صالحی همچنین با اشاره به تحولات منطقه، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در جایگاه راس مقاومت در کل جهان، از نقاط مختلف و به اشکال متفاوت مورد تهاجم قرار گرفته اما مقتدرانه هم از خود و هم از بی‌کران مقاومت از آسیا تا اروپا و آمریکا دفاع می‌نماید و بر اساس تدبیر جامعی، آنان را به فضای مقاومت پیشرو و فعال (تهاجمی) رهنمون شده‌ است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به خروش تاریخی امام راحل علیه کاپیتولاسیون در چهارم آبان ماه گفت: حکمت قیام امام خمینی (ره) علیه کاپیتولاسیون بدان جهت بود که مبارزات امام سه اصل مبارزه با استعمار خارجی، مقابله با استبداد داخلی و دفاع از استقلال و اسلامیت کشور را هدف قرار داده بود.

خطیب جمعه قصرشیرین با اشاره به سالروز صدور منشور برادری امام خمینی(ره) در ۱۰ آبان ماه سال ۱۳۶۷، گفت: از نکات مهم منشور برادری، تمایز دادن بین اختلافات سالم و لازم از اختلافات مضر و خطرناک و توجه دادن امام راحل(ره) به لزوم جهت‌دهی، مدیریت و راهبری متوازن، متعادل و هدفمند اختلاف نظرات است.

حجت الاسلام صالحی همچنین با اشاره به هشتم آبان ماه سالروز شهادت حسین فهمیده، افزود: این جوانان، محصول صدور انقلاب اسلامی و آموزه عملیات‌های استشهادی بودند که شهادت شهید فهمیده مفتاح الباب آن بود.