ارومیه- ایرنا- ائمه جمعه شهرستان های مختلف آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر در قبال مردم مظلوم فلسطین و لبنان، بر مقابله جهانی با این ددمنشی ها تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، نمازجمعه این هفته نظیر هفته های گذشته در دهها شهر آذربایجان غربی برگزار شد و هزاران نفر از مردم آذربایجان غربی در شهرستان های مختلف در صفوف فشرده نمازجمعه این هفته را برپا کردند.

موضوع مهم مطرح شده در هفته جاری در نمازهای جمعه نظیر بسیاری از هفته های گذشته، موضوع جنایت ها و ددمنشی های رژیم اشغالگر قدس بود.

جنایت صهیونیست ها ناشی از ضعف آنهاست

امام جمعه موقت شاهین دژ در خطبه های این هفته اظهار کرد: ددمنشی ها و کشتار مردم مظلوم فلسطین و لبنان در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که این رژیم در مقابل حماس و حزب الله و همچنین نیروهای جبهه مقاومت در منطقه بسیار ضعیف شده است.

حجت الاسلام ابوالفضل یزدی افزود: نیروهای مقاومت، حماس و حزب الله طی روزهای گذشته، ضربات جبران ناپذیری بر پیکره رژیم جعلی صهیونیستی وارد کردند که بسیار قابل توجه بود.

وی همچنین بر مقابله با جنگ نرم دشمن صهیونیستی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تاکید کرد.

اسراییل پادگان جبهه استکبار در منطقه است

امام ‌جمعه میاندوآب نیز در خطبه های این هفته نمازجمعه گفت: اسراییل و رژیم صهیونیستی، پادگان جبهه استکبار در منطقه به شمار می رود و ارتش ترور آنان است.

حجت الاسلام حمید حسن زاده اضافه کرد: در مقابل این پادگان تروریستی نیز که توسط دشمنان اسلام و منطقه تجهیز می شود، گروه‌های مبارز و حق‌طلبی قرار دارند که خواهان اقامه عدل و حفظ سرزمین خود هستند.

وی تاکید کرد: دشمن آن زمانی پیروز می‌شود که اتحاد ما از بین برود و تفرقه ایجاد شود.

وی ادامه داد: امروز جبهه استکبار به سردمداری آمریکای جنایت‌کار با تمام توان از جنایت‌های رژیم صهیونیستی حمایت و پشتیبانی می‌کند و در مقابل اصلی‌ترین حامی مقاومت در منطقه و جهان که با تمام نیرو و امکانات در کنار جبهه مقاومت قرار دارد، ایران اسلامی است.

امام جمعه میاندوآب گفت: مقاومت پیروز نهایی میدان بوده و این وعده صادق الهی است و قطعاً محقق خواهد شد.

سکوت جهانیان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی قابل قبول نیست

امام جمعه تکاب هم در خطبه های این هفته نمازجمعه این شهرستان افزود: جهان در مقابل جنایات رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت اتحادیه اروپا، آمریکا و انگلیس، سکوت اختیار کرده است.

حجت الاسلام مصطفی کوهی اضافه کرد: مردم بی دفاع غزه و لبنان زیر بمب‌های آمریکایی و انگلیسی جان می‌دهند ولی سازمان ملل و دولت های غربی و حتی بسیاری از دولت های اسلامی منطقه با سکوت معنا دارشان هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی کشورهای مسلمان منطقه سرگرم مسابقات فوتبال هستند و هیچ اقدامی برای حد اقل محکومیت این امر نشان نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: همنوایی مردم ایران با مظلومان غزه و لبنان و اهدای طلا و وجه نقد و وسایل مورد نیاز نشان از جهاد با مال آنان همانند دوران دفاع مقدس است و ستودنی است.

نقشه دشمن در تخریب نقش حزب الله در منطقه خنثی شده است

امام جمعه خوی هم در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با تسلیت شهادت سید مجاهد رشید و فداکار، سید هاشم صفی الدین گفت: ایشان ستاره درخشان آسمان جهاد در راه قدس شریف بود که نقشه دشمن برای تخریب نقش فداکارانه حزب‌الله برای لبنان و ایجاد بدبینی نسبت به حزب الله را خنثی کرد.

حجت الاسلام حجت قاسم خانی افزود: باید هوشیاری خود را در برابر هجمه‌های دشمنان در فضای مجازی برعلیه جبهه مقاومت حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: امروز شرکت در پویش همدل جنگیدن علیه رژیم غاصب صهیونیستی و کمک به جبهه مقاومت است .

وی در بخش دیگری به اهداف مهم وفاق ملی دولت چهاردهم پرداخت و اظهار کرد: اولین مساله، وفاق بر موضوع حل مشکلات معیشتی مردم و معضلات اقتصادی کشور است.

سازمان ملل با اقدامات رژیم صهیونیستی به طور کامل زیر سوال است

امام جمعه مهاباد هم با بیان اینکه هیچ کدام از اهداف و رسالت های سازمان ملل متحد مبنی بر دفاع از مظلومان و رعایت حقوق بشر تاکنون محقق نشده، گفت: این سازمان با اقداماتی که رژیم صهیونیستی صورت می دهد و هیچ واکنشی هم در قبال آن دیده نمی شود، به طور کامل زیر سوال است.

ماموستا عبدالسلام امامی افزود: سوم آبان ماه سالروز تشکیل سازمان ملل متحد بوده که شرایط حاکم با وضعیت جهان امروزی مغایر با اهداف تشکیل آن است.

وی اضافه کرد: رفتار و سیاست های دوگانه سازمان ملل متحد در مقابل موضوع حقوق بشر و همچنین دفاع از مظلومان طی فعالیت این سازمان آشکار شده است.

امام جمعه مهاباد تاکید کرد: در شرایط فعلی کشورهای مسلمان باید با وحدت و انسجام از مظلومان به ویژه مردم آواره غزه در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی و متحدان غربی آنها دفاع کنند.