مراغه- ایرنا- فرماندار هشترود گفت: بارش برف و یخبندان طی روزهای اخیر حدود سه‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بخشی از باغات سیب این شهرستان خسارت وارد کرد.

به گزارش ایرنا «فرید قشلاقی» روز جمعه در حاشیه بازدید از باغ‌های خسارت‌دیده سیب این شهرستان به خبرنگاران افزود: مساحت این باغ‌‎ها که در دهستان «آتش‌بیگ» بخش نظرکهریزی قرار دارد، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار است.

وی با بیان اینکه حجم سیب خسارت‌دیده در این باغ‌ها بیش از ۲۳ هزار تن است، ابراز امیدواری کرد که مسئولان مدیریت ستاد بحران و بیمه محصولات کشاورزی هرچه زودتر به این منطقه مراجعه کرده و نسبت به جبران بخشی از خسارت باغداران اقدام کنند.

به گفته «قشلاقی» بارش برف در سال جاری باغداران دهستان «آتش‌بیگ» را غافلگیر کرد و حجم این خسارت نیز بلافاصله به مدیریت ستاد بحران استانداری اعلام شد.

فرماندار هشترود با اشاره به اینکه برخی از باغداران با وجود برف و سرما همچنان در حال برداشت سیب خودشان هستند، اضافه کرد: آنان محصول را از لابلای برف بیرون می‌کشند تا شاید از میزان خسارت بکاهند.

برداشت سیب در میان برف و یخبندان

به گزارش ایرنا بارش برف و کولاک راه ۳۰ روستای دهستان «آتش‌بیگ» در بخش نظرکهریزی هشترود را نیز مسدود کرده بود که ظهر روز گذشته و در سایه تلاش چهار گروه از راهداران بازگشایی شد.

گفتنی است سیب منطقه «سهندآباد» و «آتش‌بیگ» هشترود به علت طعم و ماندگاری‌اش طرفداران بسیاری دارد و بخشی از آن هرساله به کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای عربی صادر می‌شود.