تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹

اراک - ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی از مرگ ۲ نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان مرکزی، بهروز ایران‌نژاد عصر جمعه افزود: عصر امروز در گزارش تلفنی با سامانه ۱۱۵ گزارش مسمومیت یک مرد ۲۱ ساله و یک زن ۱۹ ساله در یکی از روستاهای شهرستان شازند به این مرکز اعلام شد و بلافاصله ۲ تیم فوریت‌های پزشکی به محله حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با وجود انجام عملیات احیای قلبی و ریوی توسط همکاران اورژانس و انتقال این ۲ نفر به مرکز درمانی، تلاش‌ها موفقیت آمیز نبوده و هر ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

ایران‌نژاد افزود: اولین اقدام در هنگام مواجهه با موارد مسمومیت با مونوکسید کربن، خارج کردن مصدومین از محل حادثه، باز کردن راه هوایی و اکسیژن درمانی، خاموش کردن وسایل گازسوز و تماس فوری با اورژانس ۱۱۵ است.

عملیات مشترک اعزام زمینی و هوایی مصدومین حادثه ترافیکی در تفرش

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان مرکزی از برخورد شدید ۲ خودرو سواری تندر۹۰ و پژو در جاده جفتان -دیزک تفرش خبر داد و گفت: در این حادثه که ساعت ۱۱ امروز رخ داد یک نفر جان خود را از دست داد و سه نفر نیز مصدوم شدند.

ایران‌نژاد افزود: در این حادثه که بدلیل شدت جراحات وارده برای ۲ نفر از مصدومان در خواست اعزام بالگرد اورژانس هوایی شد که مصدومان هت ادامه درمان به بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اراک شدند و مصدوم دیگر نیز به بیمارستان والفجر تفرش منتقل شد.

شهرستان تفرش با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی اراک مرکز استان مرکزی قرار دارد.