همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت: این استان با داشتن نیروی متخصص توانمند و ممتاز، می‌تواند در ایجاد صنایع تبدیلی و صادرات این محصولات نقش ممتازی را ایفا کند.

به گزارش ایرنا، حمید ملانوری‌شمسی روز جمعه در نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک، متوسط و خوشه‌های صنعتی استان همدان بیان کرد: صنعت یکی از محورهای اساسی برای افزایش اشتغال در استان است و همدان با داشتن دانشگاه‌های معتبر و نخبه‌های بسیار، می‌تواند در مسیر خلق نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید حرکت کند.

وی اضافه کرد: همدان پتانسیل دستیابی به جایگاه برتر در صنایع مختلف را دارد و با بهره‌گیری از نیروی متخصص می‌تواند در زمینه صنایع تبدیلی رشد و نقش فعالی در صادرات داخلی و خارجی ایفا کند.

وی افزود: نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک، متوسط و خوشه‌های صنعتی، به خوبی از کیفیت و استانداردهای بالا بهره‌مند است و نیازهای حوزه‌های کشاورزی و صنعتی را با تکنولوژی روز پوشش می‌دهد و امکان گسترش آن وجود دارد.

استاندار همدان افزود:تمرکز اصلی استان بر سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی خواهد بود.

ملانوری شمسی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به کاهش بیکاری در استان کمک می کند.

وی گفت: درصد بهره برداری از ظرفیت‌های بالای استان هستیم تا نام همدان و تاریخ غنی استان درخشان شود.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک، متوسط و خوشه‌های صنعتی استان همدان از سه شنبه هفته گذشته با حضور تولیدکنندگان حوزه‌های مواد غذایی، لوازم خانگی و اداری، ملزومات چرمی، صنایع دارویی و شیمیایی، صنایع فلزی، ماشین‌آلات کشاورزی، صنعت ساختمان، قطعات خودرو، سفال و سرامیک، پوشاک، مبلمان، فرش، سنگ‌ های قیمتی، چاپ و بسته‌بندی گشایش یافت.

۱۰۰ تولید کننده استان همدان از گروه‌های صنعتی، تولیدی و دانش‌بنیان‌ها با هدف معرفی توانمندی صادراتی صنایع کوچک و متوسط و توسعه بازار خوشه‌های صنعتی، در این نمایشگاه حضور دارند.