«محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین جمعه شب هشدار داد: اسرائیل غزه را در برابر جهانیان نابود می‌کند، اما نبرد ما سرنوشت منطقه را رقم خواهد زد.

به گزارش ایرنا، الهندی در گفت وگوی اختصاصی با شبکه الجزیره قطر افزود: حوادث جاری در نوار غزه به ویژه در شمال آن و نسل کشی صورت گرفته توسط اسرائیل با هدف تلاش تل آویو برای کوچ اجباری فلسطینی‌ها و نفوذ اشغالگران صهیونیست در منطقه صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: اقدامات اسرائیل همان سیاست اعلام شده مقامات صهیونیست است که سالیان درازی است که برای آن کنفرانس‌ها برگزار می شود و آخرین آن نیز هفته گذشته در مرز غزه برگزار شد ودر آن برای افزایش احداث شهرکسازی تأکید شد.

الهندی با انتقاد از سازمان‌های عربی، آنها را ضعیف و برخی دیگر را نیز همدست رژیم صهیونیستی معرفی کرد و گفت که ما هرگز در برابر کشتارهای رژیم صهیونیستی به هیچ کسی متوسل نخواهیم شد.

وی گفت که نتایج جنگ طولانی مدت فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی آن است که کل منطقه از جمله سازشکاران عرب با اشغالگران اسرائیلی را حراست خواهد کرد.

الهندی تصریح کرد: اشغالگران تلاش می کنند فلسطینی ها را از نوار غزه آواره کنند. وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی کوچاندن اجباری ساکنان غزه و احدث مجدد شهرک‌های صهیونیستی را در این باریکه خواستار شده است.

این مقام جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه ایجاد شد تا مردم را به بردگی بکشد و بعضی نمی‌خواهند که از این بردگی رهایی یابند و آزاد شوند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به این که آمریکا شریک رژیم صهیونیسیت در تجاوز به نوار غزه است، گفت که نبرد کنونی در غزه و لبنان رژیم اشغالگر را از توسعه‌طلبی در منطقه بازمی‌دارد.

الهندی اظهار کرد: واشنگتن در این جنگ مشارکت دارد و با مال و سلاح به رژیم صهیونیستی کمک می‌کند. واشنگتن در این مرحله به توافق نیاز دارد و این چیزی است که آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه ایالات متحده را به منطقه کشاند.

بلینکن در سفر دوره ای و به منظور همراه کردن کشورهای منطقه برای زیرفشار گذاشتن مقاومت برای موافقت با تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی به خاورمیانه سفر کرد.

این یازدهمین سفر وزیر امورخارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ بود.