تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی در سیصد و هشتاد و ششمین روز جنگ غزه، به حملات و اقدامات ددمنشانه خود علیه ساکنان این منطقه ادامه می دهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از العربی الجدید، با ورود جنگ به سیصد و هشتاد و ششمین روز خود، اشغالگران بیمارستانها و کادر درمانی را همچنان هدف قرار می دهند.

اشغالگران، آوارگان مرد را در بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه بازداشت کرده و همه کادر درمانی را هم در اتاقی جمع کرده اند.

اوضاع در داخل بیمارستان کمال عدوان نگران کننده است. دو کودک در داخل بخش مراقبت های ویژه به دنبال از کار افتادن ژنراتورهای برق به شهادت رسیدند.

ارتش اشغالگر سه آمبولانس و تجهیزات مربوط به انرژی خورشیدی را داخل بیمارستان کمال عدوان هدف قرار داد.

العربی الجدید در ادامه گزارش خود به نقل از دفتر اطلاع رسانی غزه، از سرقت ۱۳۰۰ جسد از برخی گورستان ها از هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ خبر داد و اینکه ۱۹ گورستان به شکل کلی یا جزئی در مناطق مختلف غزه از ابتدای جنگ ویران شده است. اشغالگران نبش قبر می کنند و اجساد را می دزدند.

همزمان توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق مختلفی از شمال نوار غزه و شهر رفح را گلوله باران کرد.

این خبر در حالی منتشر می شود که وزارت بهداشت فلسطین جمعه شب در بیانیه ای اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون، حدود ۴۲ هزار و ۸۸۵ نفر شهید شدند.

در این بیانیه که در سیصد و هشتاد و پنجمین روز از جنگ خانمان سوز علیه غزه منتشر شد، آمده که در این مدت همچنین ۱۰ هزار نفر مفقود شدند.

بر اساس این بیانیه، از میان شهدا، ۱۷ هزار و ۲۱۰ نفر کودک و ۱۱ هزار و ۷۴۲ نفر دیگر زن هستند.

وزارت بهداشت فلسطین افزود که اعضای خانواده یکهزار و ۲۰۶ خانوار فلسطینی نیز توسط رژیم صهیونیستی قتل عام شدند.

براساس گزارش این نهاد فلسطینی، در این مدت یکهزار و ۴۷ نفر از کادر درمان فلسطین، ۸۵ نفر از نیروهای امدادی و ۱۷۷ خبرنگار توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.