تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی شهرداری تهران درباره شیوه انتخاب معابر برای بهسازی روکش آسفالت گفت: استهلاک ناشی از ترافیک سنگین و تردد خودروها و عدم اهتمام برای بازسازی روکش خیابان‌های تهران در سال‌های گذشته موجب نارضایتی قابل توجهی در میان شهروندان شده بود. در همین زمینه در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۳ میزان آسفالت ریزی در معابر پایتخت از سقف یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن عبور کرد.

عبدالمطهر محمدخانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در دوره پنجم مدیریت شهری بطور عملی اتفاق ملموسی برای بهسازی روکش معابر اتفاق نیفتاده بود، اظهار کرد: همین امر موجب بروز خسارت‌های متعدد و ناهمواری معابر بویژه در نقاط پر ترافیک شهری شده بود لذا نوسازی روکش آسفالت خیابان‌ها به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی ششمین دوره مدیریت شهری مطرح شد.

وی به خریداری و راه‌اندازی کارخانه‌های جدید تولید آسفالت در تهران اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی این واحدهای تولیدی که میزان آلایندگی بسیار کمتری نسبت به نمونه‌های قبلی داشتند، میزان تولید آسفالت در شهرداری تهران بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت.

محمدخانی میزان توزیع آسفالت در معابر مختلف شهری را در سال گذشته بی‌سابقه دانست و اضافه کرد: حجم بتن آسفالتی که ۱۴۰۲ در خیابان‌های پایتخت توزیع شد، از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن عبور کرد که نظیری در آن در همه تاریخ بلدیه وجود نداشت البته همین روند در سال جاری نیز ادامه دارد.

وی با طرح این موضوع که میزان آسفالت تولیدی در کارخانه‌های بتن آسفالتی شهرداری تهران در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۳ از سقف یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن عبور کرده است، گفت: آسفالت تولید شده براساس سیستم جدید مدیریت روسازی PMS در معابری که از اولویت بالاتری برای ترمیم قرار دارند، پخش شد.

سخنگوی شهرداری تهران درباره جزییات سیستم مدیریت روسازی نیز گفت: در این فرایند که به تازگی از سوی بازوی فنی مدیریت شهری به کار گرفته شده همه معابر مورد اهمیت تهران در گام نخست به‌صورت کاملا مکانیزه اسکن می‌شوند خروجی این برداشت‌ها، تحلیل دقیقی از کیفیت روسازی مناطق مختلف شهر را در دسترس می‌گذارد.

محمدخانی درباره کیفیت اسکن مکانیزه روکش آسفالت معابر اظهار کرد: در این فرایند با استفاده از ون‌های مخصوصی که با سرعت استاندارد ۹۰ کیلومتر بر ساعت، در خیابان تردد می‌کنند وضعیت روکش به عرض چهار مترمربع به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد این دستگاه می‌تواند همه ترک‌ها، قیرزدگی‌ها، شن‌زدگی و چاله‌های سطوح معابر را تا عرض یک میلی‌متر شناسایی کند.

وی با بیان اینکه پس از انجام اسکن معابر و تجزیه و تحلیل اطلاعات، داده‌های به دست آمده در سامانه «مدیریت روسازی معابر شهر تهران» بارگذاری می‌شود، ادامه داد: پس از آن می‌توان نسبت به اولویت‌بندی و تدوین برنامه اجرایی ارتقای روکش خیابان‌ها اقدام کرد.

سخنگوی شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد با تداوم فعالیت کارخانه‌های مدرن تولید آسفالت شهر، بتوان به رکورد تازه‌ای در بهسازی روکش آسفالت معابر در سال ۱۴۰۳ دست پیدا کرد رکوردی که ماحصل آن رضایت شهروندان مناطق شهری از تردد با خودروی سواری شخصی در خیابان‌ها باشد.