زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با ثبت دمای منفی ۶ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان بود.

مرتضی قدیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای آینده در اغلب مناطق استان آسمان صاف تا کمی ابری خواهد بود به جز فردا/یکشنبه/ که پوشش ابرها به طور موقت افزایش می یابد و احتمال بارش خفیف و پراکنده در ارتفاعات وجود دارد.

وی با بیان اینکه طی هفته جاری بارش قابل توجهی نخواهیم داشت، یادآور شد: سرعت وزش باد در ارتفاعات استان به آستانه نسبتا شدید خواهد رسید.

قدیمی اظهار داشت: به لحاظ دمایی همچنان هوای سردی در روزهای آینده به خصوص صبح دوشنبه در استان مستقر خواهد شد و دمای استان بیشینه به طور نسبی افزایش می یابد.

وی ادامه داد: هوا در اوایل صبح روزهای پیش رو نیز نزدیک به صفر و در مناطق سردسیر استان به زیر صفر می رسد.

قدیمی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته گیلوان با ۲۲ درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کرد، افزود: طی این مدت زنجان با یک درجه زیرصفر به عنوان سومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را یک درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی یک و ۱۱ درجه، ابهر ۲ و ۱۱، خرمدره یک و ۱۴، آب‌بر هشت و ۲۰، قیدار صفر و ۱۱، سلطانیه منفی سه و ۱۴ و ماهنشان یک و ۱۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.