شیراز- ایرنا- مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس، ضمن تاکید بر لزوم آشنایی هرچه بیشتر مردم با حوزه‌های مختلف پدافند غیر عامل گفت: این مهم باید به شکل مطلوب در زندگی روزمره شهروندان نهادینه شود.

به گزارش ایرنا، محمد جباریان، شنبه در آیین گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل (پنجم تا یازدهم آبان ماه) در شیراز، هم زمانی رخدادهای منطقه با اصل پدافند غیرعامل را دارای اهمیت ویژه‌ دانست و افزود: یکی از دغدغه‌های مجموعه پدافند غیرعامل، فرهنگسازی و نهادینه کردن پدافند غیرعامل در جامعه است.

او ادامه داد: مدیریت بحران با حوادث طبیعی و عوامل غیرانسان‌ساز در ارتباط است در حالی که پدافند غیرعامل با حوادث و تهدیدات با منشاء انسان‌ ساخت ارتباط دارد.

وی، کاهش آسیب پذیری، تسهیل مدیریت بحران و تداوم کارکردهای ضروری را از مهمترین اهداف سازمان پدافند غیرعامل برشمرد و اظهار کرد: تدابیر لازم در این حوزه اندیشیده شده و در تمام دستگاه‌هایی که فعالیت آنها منوط به استمرار خدمات است، با حساسیت بالایی این موضوع دنبال می‌شود.


مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس، شعار امسال این مجموعه را "پدافند غیرعامل، تدبیر امروز، امنیت فردا" دانست و گفت: هم پوشانی پدافند عامل و غیرعامل موجب استحکام ملی و افزایش تاب‌آوری می شود.

جباریان افزود: پدافند غیرعامل یک فرهنگ است و بدون توجه مدیران و نخبگان جامعه به این حوزه، اقدامات کالبدی نهادهای اجرایی دچار مشکل خواهد شد، لذا تحقق اهداف در زمینه نهادینه‌سازی و فرهنگ‌سازی منوط به همراهی دستگاه‌های آموزشی و ایجاد فرصت است.

او ادامه داد: امروز باید در مقابل شیوه‌های پیچیده تهاجم دشمنان هوشیار و جدی باشیم و به شکل کاملا علمی، دقیق، به روز و همه جانبه با هرگونه نفوذ مقابله کنیم.

وی اظهار کرد: با پیشرفت علم و فناوری و توسعه بشری، رسانه‌ها جایگاه خود را در گردش اطلاعات در بین مردم پیدا کرده‌اند و یکی از اهداف اصلی دشمن نیز در رسانه‌های معاند و به خصوص در فضای مجازی و برخی از رسانه‌های اجتماعی در جنگ روایت‌ها، وارونه سازی، تحریف حقایق، نمایش مبهم و مخدوش آینده و بر عکس جلوه دادن واقعیت‌هایی است که در حال حاضر وجود دارد.