تهران- ایرنا- با وجود اینکه ارتش اشغالگر شمار نیروهای خود را در نوار غزه کاهش داده است، اما حملات به این منطقه همچنان تداوم داشته و آینده آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه با وجود شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه دارد، در حالی که کارشناسان تصور می کردند که پس از ترور وی امکان پایان جنگ وجود دارد؛ اما این رژیم همچنان به حملات خود در غزه ادامه می‌دهد و این گواهی بر طولانی بودن جنگ است.

ژنرال یوام توف سامیه رئیس سابق فرماندهی جنوب رژیم صهیونیستی به رسانه کان گفت: کابینه اسرائیل در تضاد با مفهوم امنیت اسرائیل حرکت می کند.

عوفر شیلح تحلیلگر مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در تل آویو نیز گفت:اسرائیل در سایه نبود راهبرد مورد توافق، با خطر فرو رفتن در باتلاق در آینده رو به رو است. اوضاع بسیار خطرناک است. ما به سمتی حرکت می کنیم که اسرائیل خود را حاکم بر غزه می داند.

به گزارش سما، با تمرکز ارتش رژیم اسرائیل بر عملیات در لبنان، شمار لشکرهای غزه به دو لشکر کاهش یافته و حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار نظامی را شامل می‌شود. در حالی که ارتش اسرائیل از وارد کردن ضربات شدید به نیروهای حماس دم می‌زند، اما اوضاع به گونه ای دیگر است و نیروهای حماس دست به حملات علیه ارتش اسرائیل می زنند.

یکی از مبارزان فلسطینی به رویترز اعلام کرد: ما اهداف خود را انتخاب می‌کنیم و با تانک‌ها روی زمین نمی‌جنگیم، بلکه به شیوه ای می‌جنگیم که بتوانیم برای مدت طولانی تر پایداری کنیم.

سما در ادامه به تداوم اختلافات میان بنیامین نتانیاهو و یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره غزه اشاره کرد.

این رسانه نوشت: در حالی که ارتش رژیم اسرائیل شمار نظامیان خود را از پنج به دو لشکر کاهش داده است، اما حملات این رژیم به غزه تداوم داشته و آینده غزه همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش ایرنا، با ورود جنگ به سیصد و هشتاد و ششمین روز خود، اشغالگران بیمارستان ها و کادر درمانی را همچنان هدف قرار می دهند.

اشغالگران، آوارگان مرد را در بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه بازداشت کرده و همه کادر درمانی را هم در اتاقی جمع کرده اند.

اوضاع در داخل بیمارستان کمال عدوان نگران کننده است. دو کودک در داخل بخش مراقبت های ویژه به دنبال از کار افتادن ژنراتورهای برق به شهادت رسیدند.

ارتش اشغالگر سه آمبولانس و تجهیزات مربوط به انرژی خورشیدی را داخل بیمارستان کمال عدوان هدف قرار داد.