تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجامع بین‌المللی و به‌ویژه سازمان بهداشت جهانی خواست که با موضع‌گیری و واکنش جدی و سریع درقبال تداوم نسل‌کشی و محکومیت تعرض رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، مجموعه اقدامات عملی موثری را برای پیشگیری از تکرار چنین جنایت‌هایی در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، محمد رضا ظفرقندی امروز - شنبه - در پیامی حمله مجدد رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ «کمال عدوان» در شمال نوار غزه و به اسارت گرفتن کادر پزشکی و مجروحان را محکوم کرد و افزود: فاجعه غیرانسانی یورش اخیر سربازان اشغالگر ارتش صهیونیستی به بیمارستان کمال عدوان و به اسارت گرفتن کادر پزشکی و مجروحان، تخلیه و بمباران بیمارستان، نه‌ تنها نقض علنی حقوق بشر و زیرپاگذاشتن قوانین بین‌المللی بلکه به‌ طور آشکار و مکرر، جنایت علیه بشریت، به‌شدت محکوم است.

وی اظهار داشت: متاسفانه مجامع بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری، همچنان در قبال حمله مکرر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سکوت پیشه کرده‌اند و سازمان بهداشت جهانی نیز تاکنون برخوردی کم و بیش منفعلانه در قبال چنین فجایعی داشته‌ است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: از زمان آغاز حمله به غزه، ۲۲ بیمارستان و ۴۸ مرکز درمانی از کار افتاده، بیش از ۲۰۰ نفر از کادر درمان بر اثر حملات رژیم اشغالگر به شهادت رسیده، ۵۵ آمبولانس نابود شده و ۱۳۶ مرکز بهداشتی هدف قرار گرفته‌ است. چنین جنایت‌هایی به‌طور آشکار نقض قوانین بین‌المللی از جمله مواد کنوانسیون چهارم ژنو است که در بندهای مختلف آن حمله به بیمارستان‌ها، مدارس، عبادتگاه‌ها مانند مساجد و کلیساها ممنوع اعلام شده و بر اساس ماده ۱۸ آن، بیمارستان‌های غیرنظامی که برای پرستاری بیماران و معلولان و زنان تشکیل می‌شوند، در هیچ موردی نباید طرف حمله قرار گیرند بلکه باید در هر زمان محترم شمرده و حمایت شوند.

ظفرقندی تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن مجدد حملات متعدد ارتش رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی و اعلام همدردی و پشتیبانی از کادر درمان از سازمان‌های بین‌المللی خواست اقدامات عملی برای جلوگیری از این حملات سریعتر انجام دهد.

به گزارش ایرنا، با ورود جنگ به سیصد و هشتاد و ششمین روز خود، اشغالگران بیمارستان ها و کادر درمانی را همچنان هدف قرار می دهند.

اشغالگران، آوارگان مرد را در بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه بازداشت کرده و همه کادر درمانی را هم در اتاقی جمع کرده اند.

اوضاع در داخل بیمارستان کمال عدوان نگران کننده است. دو کودک در داخل بخش مراقبت های ویژه به دنبال از کار افتادن ژنراتورهای برق به شهادت رسیدند.

ارتش اشغالگر سه آمبولانس و تجهیزات مربوط به انرژی خورشیدی را داخل بیمارستان کمال عدوان هدف قرار داد.

بیمارستان کمال عدوان که در سال ۲۰۲۰ تاسیس شد و به هزاران نفر خدمات درمانی ارائه داده و طی روزهای گذشته شاهد حملات گسترده ارتش رژیم اسرائیل بوده است.